×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
وظیفه یاور منتظر در شرایط این روزها

باید یک یاور منتظر در این روزهای سخت کرونایی، بصیرت خود را از یاد نبرد. به عبارت دیگر؛ ممکن است کسی طوری سخن بگوید که دیگران فکر کنند در این شرایط کرونایی، او خوشحال است و می گوید که این یکی از نشانه های ظهور است و به زودی مهدی موعود ظهور می کند.

 

با آن که می دانیم شرایط امروز شاید جزء نشانه های عمومی آخرالزمان باشد؛ اما وظیفه ما این نیست که بحث را به این سمت ببریم و جامعه را درگیر کنیم. وقتی بحث از آخرالزمان و بلاهای آن می شود؛ این گونه به ذهن می آید که بلا از طرف خداست. در حالی که کرونا (حتی اگر بیولوژیک نباشد) باز هم نقش انسان در گسترش آن زیاد است (عدم رعایت بهداشت فردی و…).

یک یاور منتظر در این شرایط، به جای آن که جامعه را درگیر بحث های آخرالزمانی کند؛ باید جامعه را متوجه عنایت خدا و حضرت صاحب الزمان کند. زیرا امام مهدی(علیه السلام) حجت حی خداست و جامعه باید در این شرایط، بیشتر به عنایات حضرتش توسل جویند. زیرا دعا برای فرج ایشان، باعث گشایش کار ما نیز خواهد شد. «أَکْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ، فإِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُمْ؛ براى شتاب در گشایش حقیقى و کامل، بسیار دعا کنید; زیرا، همانا، فَرَج شما در آن است.»[۱]

در این روزها که یاوران منتظر، مضطر هستند؛ باید به مضطر حقیقی متوسل شوند ;«أین المضطر الذی یجاب‏ إذا دعی؛ کجاست مضطری که چون دعا کند اجابت شود.»[۱]

البته ممکن است بزرگان و علمایی هم پیدا شوند که از آن ها بپرسند؛ آیا کرونا نشانه آخر الزمان است و ایشان نیز در این باره سخن بگوید؛ اگر ما بحث را طوری مدیریت کنیم که دل ها را به  سمت مهدی موعود جذب کند و در عین حال، با مبتلایان با کرونا نیز همدردی کنیم؛ طبعا اشکال چندانی ندارد.

ان شاءالله به دعای امام مهدی(علیه السلام) خداوند، یاوران منتظر و مسلمانان و بشریت را از شر ویروس کرونا نجات دهد.

ان شاءالله.

پی نوشت

۱ــ کمال الدین، ج۲، ص۴۸۵،

۲ــ الإقبال بالأعمال الحسنه (ط – الحدیثه) / ج‏۱ / ۵۰۹

true
برچسب ها : , , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false