×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true

قطعه ماه با صدای حسام الدین سراج به مناسبت اربعین حسینی به همت کمیته فرهنگی‌آموزشی ستاد اربعین منتشر شد .

 

برنامه تلویزیونی ماه امسال با نگاهی متفاوت به اربعین حسینی از شبکه نسیم پخش می شود و قطعه ماه به عنوان تیتراژ این برنامه به سفارش کمیته فرهنگی اموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی تولید شده است.
قطعه ماه با شعری از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی امید داورزنی و صدای حسام الدین سراج با مدت زمان ۵ دقبقه تولید شده است.
اهنگسازی قطعه ماه در قالب ارکسترال‌ و با ترکیب ارکستر سازه های زهی با سازهای ایرانی و همچنین بهره‌گیری از گروه کر، توسط امید داورزنی آهنگسازی شده است.
داورزنی این قطعه را در مایه دشتی و رهاوی تنظیم نموده که این دو از مقام‌های اصیل ایرانی‌ست که در موسیقی مذهبی ایران به ویژه در تعزیه و در مداحی، از دیرباز استفاده می‌شده است.
در این قطعه( قطعه ماه ) تلاش شده است با تکیه بر شعار *حیاتنا الحسین (ع)* به عنوان شعار محوری اربعین امسال (۱۴۴۵)، تصویری از حال و هوای زائرین اربعین حسینی، در قالب شعر و موسیقی به نمایش گذاشته شود.
تولید این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری سلام بشیر صبا با راهبری آقایان محمد مهدی رضازاده ، مهدی عباس نژاد با نظارت فنی استاد شهاب قاسمی و تصویر سازی محمد پیروز رام انجام گرفته و برای تولید موسیقیایی اثر از نوازندگان چیره‌دست و طراز اول ایرانی بهره گرفت شده است.
این اثر در شب زیارتی حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام ) همزمان با فرا رسیدن اربعین امام حسین علیه السلام در شهر کربلا با حضور حجه الاسلام و المسلمین دکتر حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی ، جمعی از شاعران و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام رونمایی و برای عاشقان آن حضرت در بستر رسانه ملی و شبکه های مجازی قرارگرفت .

منبع خبر : قدیس آنلاین
true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false