×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شهید آرمیده در صالح آباد ایلام؛ افتخارش دفاع از جمهوری اسلامی بود

تکاور شهید «سید باقر یزدانی‌نیا» در قسمتی از وصیت‌نامه‌اش خطاب به خانواده می‌نویسد: «اگر من شهید شدم شما افتخار کنید، زیرا شهادت راه حق است و باعث افتخار من است من در راه وطن و دفاع از جمهوری اسلامی ایران به شهادت برسم.»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار، شهید سید باقر یزدانی‌نیا فرزند سید ذوالفقار سی‌ام مهرماه ۱۳۳۱ در مشهدالرضا متولد گردید، والدینش از همان دوران کودکی وی را با فرایض دینی آشنا کردند.

سپس به همراه خانواده به شهرستان سیروان مهاجرت نمودند و در روستای چگنی ساکن شدند. وی در همان ابتدای نوجوانی به کارگری و دامداری مشغول شد تا بتواند در امرارمعاش خانواده کمکی کند.

وی با پیروزی انقلاب به کرمانشاه رفت و با کوشش فراوان توانست به‌عنوان تکاور آموزش لازم را ببیند، پس از مدتی به خدمت سربازی اعزام و در بیست و سوم بهمن‌ماه ۱۳۶۰ در منطقه گیلان‌غرب بر اثر برخورد با مین در حین گشت‌زنی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
از این شهید گران‌قدر دو فرزند به‌یادگارمانده است.

مزار این شهید والامقام در گلزار شهدا علی صالح (ع) قرار دارد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

شاید سعادت این را نداشته باشم که شهید بشوم؛ زیرا شهادت راه حق است که اگر من شهید شوم شما افتخار کنید، زیرا باعث افتخار است من در راه وطن و دفاع از جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام امت خمینی کبیر می‌جنگم چنانچه شهید شدم قبر مرا در صالح‌آباد ایلام در حرم علی صالح (خاص علی) دفن کنید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false