×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true

شهید ابراهیم باقری یکی از شهدای استان ایلام و شهرستان چرداول است که در راه خدمت به آرمان‌های انقلاب به درجه شهادت نائل آمد.

شهید ابراهیم باقری فرزند قاسمعلی اولین روز از شهریورماه ۱۳۴۱ در یک خانواده مذهبی در شهرستان چرداول از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود. وی دانش‌آموز مقطع دبیرستان بود که با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۰ سنگر علم و دانش را ترک و داوطلبانه راهی جبهه شدند و به کردستان اعزام شدند و در همان سال طی درگیری با نیروهای کومله و دموکرات بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پای چپ به‌افتخار جانبازی نایل آمد و دیپلم افتخار دریافت کرد.

شهید باقری همواره در طول زندگی تا زمان شهادت انسانی متدین و متعهد، پرتلاش و خداترس، باانگیزه، معتقد به‌نظام جمهوری اسلامی ایران، وفادار به انقلاب و پیرو ولایت رهبری بودند و صله‌رحم و کمک به بستگان و مردم روستا و حل مشکلات آنان را در سرلوحه زندگی خود قرار می‌دادند.

شهید باقری پس از اتمام خدمت سربازی تشکیل خانواده داد و ثمره این ازدواج چهار فرزند است. سپس با اینکه جانباز بود و از لحاظ جسمی مشکل داشتند در راستای رهنمود و فرمان حضرت امام و احساس وظیفه نسبت به دفاع از سرزمین ایران اسلامی، از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ به‌صورت داوطلبانه و در لباس بسیجی وارد سپاه پاسداران شد و در جبهه‌های گیلان‌غرب، سومار و سرپل ذهاب و کرند غرب به دفاع از میهن اسلامی پرداخت. در سال ۱۳۶۶ به همراه گردان تیپ یک امیرالمؤمنین (ع) ایلام در عملیات حلبچه در منطقه کردستان شرکت و از ناحیه ریه و چشم دچار مجروحیت شیمیایی شدند.

 

 مجروحیت مانع راه این شهید نشد

مجروحیت مانع این شهید بزرگوار نشد و در راه خدمت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از این مرزوبوم لحظه‌ای درنگ نکرد.

در سال ۱۳۷۰ به عضویت رسمی سپاه پاسداران تیپ یکم امیرالمؤمنین (ع) درآمده و درحالی‌که در گردان ۱۱۱ امام سجاد (ع) خدمت می‌نمودند به ادامه تحصیل نیز پرداخت.

در سال ۱۳۸۳ به علت ناامن بودن مناطق مرزی کردستان جهت مبارزه با منافقین، قاچاقچیان و اشرار مسلح به نوار مرزی شیخ صله و ارتفاعات بمو، اعزام شدند و با وجود سال‌ها خدمت در مناطق جنگی و داشتن مشکل جسمی، به‌خاطر عشق به وطن و تلاش برای امنیت مردم و کشور عزیزمان تا سال ۱۳۸۸ در این منطقه خدمت کرد.

شهید باقری در ساعت یک و نیم بامداد پنجشنبه و در پنجمین روز از شهریورماه ۱۳۸۸ با ایجاد کمین درگیری شبانه با منافقین و اشرار مسلح در منطقه شیخ صله و ارتفاعات بمو، مصادف با ششمین روز از ماه مبارک رمضان بر اثر اصابت چندین گلوله تیر مستقیم به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت در راه خدا بود نایل آمد.

مزار این شهید بزرگوار در زادگاهش یعنی روستای کل‌کل از توابع شهر آسمان آباد در شهرستان چرداول قرار دارد.

 

 شهید باقری؛ شهیدی که انتخابی ویژه کرد

عزیز رحیمی از هم‌رزمان این شهید در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: شهید ابراهیم باقری فردی متدین، بااخلاص، ازخودگذشته و اهل عمل بود تا شعار، بیشتر کارهایش را عملی می‌کرد تا شعارش را می‌داد.

وی افزود: زمانی که خبردادن منافقین وارد منطقه شدن با ماشین شخصی خودش مأموریت‌ها را انجام می‌داد و همیشه برای انجام مأموریت‌ها از ماشین شخصی خودش استفاده می‌کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: این شهید در بین راه نگاه می‌کرد کسی جانماندن و حتی در مواردی می‌دیدم که ماشین شخصی خودش را در اختیار بازماندگان در راه قرار می‌داد و خودش جلوی سرما بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: در کمین جلوی بچه‌ها حرکت می‌کرد و سفارش می‌کرد چند تا تیر هوایی بزنید تا نکند کسی برای امرار و معاش بود از منطقه فرار کند و اشتباهی کشته نشود و لذا اصول اخلاقی را رعایت می‌کرد حتی در وسط جنگ

رحیمی تصریح کرد: نسبت به مردم عراق هم بسیار بامعرفت بود و چوپانانی را که در منطقه بودند را کمک می‌کرد و در همه زمینه هرطوری به همه کمک می‌کرد؛ ولی درعین‌حال فرمانده‌ای با پیش‌بینی بود و همه چیز را در نظر می‌گرفت.

شهادت انتخاب ویژه شهید باقری و در این راه هیچ‌چیزی حتی مجروحیت هم مانع راه این شهید نشد.

آری این‌گونه انتخاب هم انتخاب ویژه‌ای است که نصیب هرکسی نمی‌شود و این هم انتخاباتی است که برگزیده‌ها در آن پیروز می‌شوند.

شهدا باید برای مردم و کاندیداهای مجلس باید الگو باشند و در انتخابات شهدا مدنظر باشند.

منبع خبر : ایلام بیدار
true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false