×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true

خدا همواره بر این قرار گرفته است که نهایتا مظلومان در مقابل مستکبران پیروز خواهند شد. البته این پیروزی، جز در سایه صبر و مقاومت در جهاد و نیز گذر زمان میسر نمی شود. این نکته نه تنها در مورسنت د مسلمانان ، و کشور ایران و جبهه مقاومت، بلکه در مورد قوم مظلوم بنی اسراییل نیز در طول تاریخ تکرار شده است.

قوم بنی اسراییل که از ظلم فرعون مستکبر و ظالم به لب رسیده بود، بر اثر سال ها صبر و استقامت در جهاد، عاقبت به پیروزی رسیدند.«وَ أَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذینَ کانُوا یسْتَضْعَفُونَ مَشارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغارِبَهَا الَّتی‏ بارَکْنا فیها وَ تَمَّتْ کَلِمَتُ رَبِّکَ الْحُسْنی‏ عَلی‏ بنی‌اسرائیل بِما صَبَرُوا وَ دَمَّرْنا ما کانَ یصْنَعُ فِرْعَوْنُ وَ قَوْمُهُ وَ ما کانُوا یعْرِشُونَ؛ و مشرق‌ها و مغرب‌های پربرکت زمین را به آن قوم به ضعف کشانده شده (زیر زنجیر ظلم و ستم)، واگذار کردیم و وعده نیک پروردگارت بر بنی‌اسرائیل، به خاطر صبر و استقامتی که به خرج دادند، تحقق یافت و آنچه فرعون و فرعونیان (از کاخ‌های مجلل) می‌ساختند، و آنچه از باغ‌های داربست دار فراهم ساخته بودند، در هم کوبیدیم.»[۱] آری این سنت خداوند است که صبر و استقامت در جهاد علیه دشمنان بشری و دشمنان دین، لاجرم تاثیر خود را خواهد گذاشت و ظلم ظالمان به خودشان بر خواهد گشت. همانگونه که ظلم فرعون به خودش بازگشت و او که برای تعقیب حضرت موسی و پیروانش رفته بود، غرق شد.

آمریکای جنایتکار نیز مانند سرنوشت فوق در انتظارش است. به شرطی که ملت ایران، صبر و اسقامت در جهاد علیه مستکبران را پیشه خود سازد؛ و الحمدلله تا اکنون اینگونه بوده است.

اگر بخواهیم از برگشت ظلم و جنایت آمریکا به خودش مثالی بیاوریم، باید از ساقط شدن تجهیزات نظامی آنها در صحرای طبس بوسیله طوفان شن سخن گفت. آنها آمده بودند که انقلاب اسلامی تازه تاسیس ایران را سرنگون کنند، اما خودشان سرنگون شدند. چون خداوند پشتیبان انقلاب اسلامی مظلوم و مجاهد بود.

سخن آخر؛ خداوند حامی مستضعفان و اهل ایمان در مقابل مستکبران است. اما اهل ایمان و مستضعفان نیز باید صبر و اسقامت در جهاد علیه مستکبران را فراموش نکنند.
پی نوشت ها
۱- اعراف، آیه۱۳۷٫

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false