×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
جهش تولید ، پاسخی به اقتصاد جامع مهدی یاور

کشور ما باید در سال جهش تولید به فضل خدا، دارای اقتصادی شود که در شان جامعه مهدی یاور ماست.

 

می دانیم که حضرت حجت برای حاکم کردن اسلام بر دنیا قیام می کند، و از این رو باید جامعه مهدی یاور در راستای ظهور، در همه بخش ها پیشرفت کند. یکی از مصادیق پیشرفت جامعه مهدی یاور ما مخصوصا در سال جهش تولید ، پیشرفت اقتصادی است. اگر خدای ناکرده اقتصاد جامعه مهدی یاور، ضعیف و وابسته، یا غیر اسلامی باشد(به واسطه عمل به توصیه کشورهای غربی) طبعا این اقتصاد، زمینه ساز ظهور نیست. زیرا جامعه مهدی یاور باید در همه زمینه ها از  دشمنان خود بی نیاز باشد(از جمله اقتصاد).

از این رو خداوند، راه سلطه کافران(از جمله تسلط اقتصادی) بر مسلمین را بسته است. خدای بزگ می فرماید: «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى‏ الْمُؤْمِنینَ‏ سَبیلاً؛ و خداوند هرگز براى کافران راهى [بر زیان و غلبه‏] بر مؤمنان ننهاده است‏.»[۱] البته جامعه مهدی یاور نیز باید همچنان راه سلطه کافران(دنیای غرب) را ببندد(ارتباط اقتصادی با سلطه اقتصادی فرق می کند).

در سال جهش تولید، جامعه(کشور) مهدی یاور ما باید اقتصاد خود را پویا کند و با افزودن بر سرعت تولید کالاهای اقتصادی و بومی سازی در این زمینه، اقتصاد کشور را از وابستگی به غرب نجات دهد. اگر اقتصاد ما بومی باشد و در مقابل تکانه های اقتصادی مقاوم باشد؛ دیگر لازم نیست که برای رفع تحریم ها به آمریکا التماس کنیم و او هم در کمال وقاحت و خباثت، تحریم های بیشتری را اعمال کند.

نکته قابل تامل: جامعه مهدی یاور ما توان این را دارد که در سال جهش تولید، اقتصادی مطلوب تری را تجربه کند؛ اما متاسفانه به دلیل نگاه غیر بومی و کم همتی مسولان و مشکلات دیگر، آنگونه که باید و شاید، پیشرفت نکرده است. در حالی که برخی از پیشرفت های اقتصادی(سلول های بنیادی، هسته ای و…) به فضل خدا و با تکیه بر تولید داخل و همت و اراده، حاصل شد.

حاصل سخن آن که؛ اقتصاد کشور ما باید در سال جهش تولید، بیش از پیش، رشد نموده و در حد ملت مهدی یاور ما باشد.

پی نوشت

۱ـــ نساء/۱۴۱

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false