×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
باید در مقابل سینمای آحر الزمان آمریکا، منفعل نباشیم

یکی از ابزارهای دنیای مدرن که بر ضد مهدویت به کار گرفته شده است؛ سینمای آخر الزمان است.  متاسفانه سینمای ما در این باره منفعل است.

واقعیت این است که دنیای غرب به سرکردگی آمریکا و با ماشین فیلم سازی خود (هالیوود) یک تهاجم گسترده را از سال ها قبل، علیه مهدویت شروع کرده است و هزینه های سرسام آوری را نیز صرف ساختن آن فیلم ها می کند. «الَّذِینَ کَفَرُواْ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِیَصُدُّواْ عَن سَبِیلِ اللَّهِ؛ کافران اموالشان را انفاق مى‏ کنند براى این مقصود که راه خدا را ببندند.»[۱]

در فیلم های آخر الزمانی سینمای هالیوود، آمریکا به عنوان نجات دهنده دنیا به تصویر کشیده می شود. «مثلاً در فیلم ۲۰۱۲، نابودی زمین به تصویر کشیده شده است و پایان دنیا غیر از آنچه که در ادیان آسمانی آمده است در نظر گرفته شده است؛ در پایان فیلم، آمریکا به  عنوان  منجی  جهان  معرفی  می  شود. یعنی  دنیا  توسط  کسانی  نجات  می یابد  که  در  زیر  لوای  هیچ دینی  چه اسلام،  مسیحیت  و  حتی  یهود  قرار  ندارند! بلکه  تفکر  «دالایی  لاما» که  هم  پیمان  آمریکا  است  عامل  نجات دنیا  خواهد  بود.»[۲] وقتی که آمریکا، نقش خود را به عنوان منجی آخر الزمان تعریف می کند؛ آن گاه به خودش اجازه می دهد که برای تسلط بهتر بر جهان، در امور کشورها دخالت کند، کودتای نظامی داشته باشد، لشکر کشی کند و…
به نظر می رسد اهتمام هالیوود به فیلم های آخر الزمانی، فراتر از فروش فیلم و بحث اقتصادی است و یک بحث ایدئولوژیک را دنبال می کند. نکته ای که به حاکم بودن ظاهری آمریکا بر دنیا، ربط دارد.

نکته مهم: بدون شک این هجمه رسانه ای به مهدیت، باید پاسخ داده شود و سینمای ما را به تکاپو وا دارد. مخصوصا از  طرف فیلم سازان متعهد و کاردان.

به امید آن روز.

پی نوشت

اـــ انفال/۳۶

 

۲ــ کلیک کنید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false