×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برتری اسلام و ایرانیان را یک بار دیگر نشان داد

با محاق رفتن قدرت مسلمین در طول تاریخ و مخصوصا ایران عزیزمان در طول تاریخ قاجاریه و پهلوی، مسئله برتری مسلمین بر سایر ادیان و مذاهب دچار تشکیک شد تا اینکه حضرت روح الله قد علم کرد…
این برتری مسلمین مولفه های زیادی دارد. سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و…
الحمدلله امروزه ایران به برکت خون شهدا در بحث نظامی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در زمینه های دیگر نیز حرف هایی برای گفتن دارد اما مخصوصا در بحث اقتصاد باید بیشتر اقدام کند.
حضرت روح الله با انقلاب اسلامی، برتری اسلام و ایرانیان را به جهانیان کشید.ا

حالا دیگر دشمنان اسلام و دنباله های داخلی آنان، بیشتر از هر زمان دیگری به این حدیث پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) ناچارا پی می برند: «الإسلامُ یَعلُو ولا یُعلى علَیهِ؛ اسلام برتر است و هیچ آیینى بالاتر از آن نیست.»[۱]
این حدیث زیبای پیامبر اسلام وقتی برای دشمنان اسلام، کشنده تر می شود که با آیاتی که در زمینه برتری ایرانیان است، در هم آمیزد و زیباتر شود. «أَذِلَّهٍ عَلَى ٱلۡمُؤۡمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى ٱلۡکَٰفِرِینَ یُجَٰهِدُونَ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوۡمَهَ لَآئِمٖ؛ به زودى خدا گروهى [دیگر] را مى‌آورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز او را دوست دارند، در برابر مؤمنان فروتن و در برابر کافران، سرسخت اند و در راه خدا جهاد مى‌کنند و از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌اى نمى‌ترسند.»[۲] یکی از احتمالات داده شده طبق روایات در این حدیث دشمن کش، قوم سلمان فارسی (ایرانیان)  هستند.[۳] آری سردارانی از ایران مثل سردار سلیمانی با دنیای استکبار جنگید و آنان را ذلیل، و اسلام و  ملت های مسلمان را عزیز کرد و برتری اسلام و ایرانیان را نشان داد.

در زمینه تاثیر انقلاب اسلامی ایران، به کتاب تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای اسلامی تالیف محمدباقر حشمت زاده از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه شود.

پی نوشت
۱__ من لا یحضر الفقیه، ج۴، ص۳۳۴
۲ _ مائده/۵۴
۳ __مجمع البیان، جلد ۳، صفحه ۲۰۸

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false