×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
الگوی دفاعی ، نه حمله به قدرت دفاعی کشور

متاسفانه بعضی ها با شبهه پراکنی در مورد اقدرت موشکی ایران، مشکل اقتصاد را برجسته نموده و دستاوردهای دفاعی را نادیده می گیرند. در حالی که ما باید الگوی دفاعی را سرلوحه اقتصاد قرار دهیم نه آنکه به مخالفت با آن برخیزیم.

واقعیت این است که اگر قوی نباشیم گرفتار نقشه های دشمنان شده و چه بسا اقتصاد و فرهنگ و سیاست را هم ببازیم. «إِنْ یَثْقَفُوکُمْ یَکُونُوا لَکُمْ أَعْدَاءً وَیَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ وَأَلْسِنَتَهُمْ بِالسُّوءِ ؛ اگر بر شما چیره شوند، دشمنانتان خواهند بود، و دست هایشان را [به اسارت، آزار و کشتن] و زبان هایشان را به [بدگویی، تحقیر و ناسزا] بر ضد شما می گشایند.»[۱]
جای تاسف است کسانی که می دانند کشور ما علیرغم اعلام بی طرفی در دو جنگ جهانی اول و دوم، آماج حملات اشغالگران قرار گرفت و مردم گرفتار قعطی[۲]، و سیاست مداران گرفتار پریشان حالی و رخوت شدند؛ چگونه این سخنان را می گویند؟
درست است که اقتصاد ما دارای مشکلاتی است اما این از نبود اراده لازم و هماهنگی در بین ارگان ها ناشی می شود. به عبارت دیگر مشکل «ما نمی توانیم» نیست بلکه بیشتر مشکل «ما ناهماهنگیم» است. وگرنه مغزی که دقیق ترین موشک ها را می سازد، قطعا می تواند در مسیر ساختن بهترین ماشین ها هم به کار گرفته شود.[۳] به عبارت دیگر، مشکل از مغز ایرانی نیست؛ مشکل از کم کاری است.

خوشبختانه اخیرا سردار حاجی زاده خبر از  همکاری با خودروسازان داد  و اضافه کرد که باید اقدامات بیشتری نیز صورت گیرد..[۴]

انشاالله که الگوی دفاعی کشور را روز به روز بیشتر  در سایر بخش ها(خودرو سازی و…) شاهد باشیم.

پی نوشتی
۱ __ ممتحنه/۲

۲ __چرا بی‌طرفی ایران در جنگ جهانی اول نقض شد؟

۳ __تدبیر مهم رهبر انقلاب برای ورود صنایع دفاعی به ارتقاء صنعت خودروسازی و نفت/ مثال‌های مهمی که «مخاطب بایدها» نیازمند مرور آنهاست

۴ __سردار حاجی‌زاده: تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false