×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کرونا بیشتر به بهداشت ربط دارد تا به خوبی و بدی افراد

ویروس کرونا کاری به خوب و بد افراد ندارد و هر کس که مستعد باشد را می گیرد. این نکته ممکن است کسانی را عمدتا در فضای رسانه ای، دچار توهم کند و دینداران را به نحوی به باد انتقاد  بگیرند و بگویند: این ها که می گفتند ما بی گناهیم، پس چه شد؟ باید در مقابل این مطالب غرض ورزانه، هم رسانه ها و هم مخاطبان، سواد رسانه ای خود را بالا ببرند.

در پاسخ این افراد غرض ورز باید گفت:

اولا؛ اینان کرونا را به خدا نسبت می دهند و کسانی که بهداشت را رعایت نمی کنند و به سفرمی ر وند و… انگار نه انگار که کرونایی در کار است؛ را مقصر حساب نمی کنند.

 

دوما؛ نه هر که کرونا بگیرد گناهکاراست(گرفتار عذاب شده است) و هرکه کرونا نگیرد آدم خوبیست. ممکن است افراد بدی(سارق و…) باشند که کرونا نگیرند و برعکس، افراد خوبی گرفتار شوند(البته نباید در این شرایط، زیاد به این حرف ها دامن زد).

 

سوما؛ کرونا  برای انسان های خوب، امتحان است (نه از باب گناه): امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «ان البلاء للظالم ادب و للمؤمن امتحان و للأنبیاء درجه؛ همانا بلا برای انسان ستمگر تأدیب است و برای مؤمن امتحان و برای پیامبران مقام و درجه.»[۱] پیام  حدیث واضح است؛ کرونا برای انسان های خوب، امتحان است. یکی از انسان های خوب، پیامبران هستند که آن ها بیشترین بلا را دارند. زیرا مطابق با رتبه شان باید بیشترین بلا را متحمل شوند(حضرت ایوب و حضرت یعقوب و…).

 

بنابراین نباید بحث کرونا را فقط به خوبی و بدی انسان ها گره بزنیم. کرونا همه را گرفتار می کند. به جای این سخنان تفرقه افکنانه، باید بهداشت را رعایت کنیم و در خانه بمانیم. نکاتی که رسانه ها باید آن را به مخاطبان خود تفهیم کنند.

 

 

پی نوشت

۱ــ بحار الأنوار (ط – بیروت) / ج‏۶۴ / ۲۳۵

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false