×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دو شاخصه برای حرکت موفق ملت ایران به سمت تعالی

با وجود همه کارشکنی دشمنان و مشکبلات داخلی، رهبر معظم انقلاب ، این خلف شایسته حضرت روح الله، همواره افق امیدواری را برای ملت ایران ترسیم می کند. البته مسلم است که رهبر معظم انقلاب بر اساس واقعیت ها و داشته های ولو بالقوه، امیدآفرینی می کند. چنانکه در سالگرد ارتحال امام، رهبر انقلاب، امید و ایمان را دو شاخصه حرکت حضرت روح الله دانست.[۱] ولی بعضی ها، نسخه موسیقی را برای امیدواری جامعه می پیچند.

قرآن کریم در آیات مربوط به جنگ، امید و ایمان را برای مسلمانان یادآور می شود: «وَ لَا تَهِنُوا فِی ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ ۖ إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ ۖ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ ۗ؛ و نباید در کار دشمن سستی و کاهلی کنید؛ که اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز (از دست شما) رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند.»[۲] اگر پیام این آیه در جامعه پیاده شود، بی شک مشکلات هموارتر می شود. کاری که حضرت روح الله انجام دادند، پیاده کردن همین دو اصل  در میان جامعه ایران بود.

نکته یک: متاسفانه هستند کسانیکه تحت تاثیر تبلیغات مسموم دشمنان، حتی دستاوردها را به حاشیه می رانند، وای به حال اینکه آینده بالقوه را تصور کنند. بهترین دلیل بر اینکه ما می توانیم، نگاه به عملکرد گذشته است. خیلی از کمبودها، با وجود تحریم ها به دست متخصصان داخلی رفع شد. مشکلات فرارو نیز به حمدلله اینگونه مرتفع می شوند. این را هم باید گفت مشکل اصلی ما در اقتصاد، مشکل «نتوانستن» نیست بلکه مشکل «عدم هماهنگی» و «کم کاری» است که باید برایش برنامه ریزی داشت.

نکته دو: متاسفانه در این میان، بعضی برای ایجاد امیدواری در جامعه به گسترش موسیقی و فیلم طنز و این قبیل مسائل اعتقاد دارند. این اعتقاد، اعتقادی عامیانه بیش نیست. کسی مخالف فیلم طنز و موسیقی نیست ولی امیدواری در جامعه را نمی توان با این چنین مسائل عامیانه حل کرد. در این سال ها علیرغم گسترش فیلم طنز و تا حدودی موسیقی در سطح کشور، متاسفانه شاهد بروز آشوب هایی در جامعه بوده ایم. معلوم است که اگر امیدواری با مقوله ایمان، هماهنگ نشود؛ امیدواری که حاصل نمی شود هیچ؛ مشکلاتی دیگری نیز دامن گیر خواهد شد.[۳] مسیری که بجز سبک زندگی غربی و ابتذال موسیقی غربی نیست.[۴]

پی نوشت
۱__ قصه این است «ایمان و امید»

۲_نساء/۱۰۴
۳ _توجه دولت به کنسرت های موسیقی، در جهت دو قطبی کردن کشور است

۴__نواخته شدن سمفونی تعرض جنسی در کنسرت‎های اروپایی؛ جشنواره ‎های موسیقی یا جایی برای تجاوز به زنان؟!

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false