×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حرکت به سمت قله با رعایت ایمان و ارزش های اخلاقی

گاهی در جامعه ما، فضا برای افراد دلسوز و متدین متاسفانه تنگ می شود و احساس سرخوردگی از اوضاع می کنند. اما رهبر معظم انقلاب با درایت مثال زدنی خویش، همواره از حرکت به سمت قله با وجود موانع و مشکلات می گویند.[۱] تعبیر رهبر معظم انقلاب، برگرفته از ایات قرآن است که اهل ایمان را به برتر بودن خود یادآور می شود: «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ؛ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید»[۲] پیام این آیه، سست نشدن و پای کار بودن است. زیرا که فتح قله و ایستادن بر مرتفع ترین نقطه(برتر بودن) مستلزم گذر از سختی ها و ناملایمات است.

حقیقت این است که اگر قدر خود را بدانیم، بد ون شک به قله خواهیم رسید ولی اگر تنبلی کنیم و بهانه بیاوریم، راه به قله نخواهیم برد. همین کشور ما که الحمدلله در موقعیت مطلوبی قرار گرفته و جای کار هم دارد؛ در روزگار قاجاریه و پهلوی، قدر خود را ندانست و از حرکت به سمت قله دست کشید و لاجرم به سیر قهقرایی دچار شد.

البته مسلم است که حرکت به سمت قله(پیشرفت جامعه) اگر با ایمان توام نباشد، در دراز مدت به سقوط خواهد انجامید. زیرا که اگر جامعه به پیشرفت ظاهری برسد ولی  عواید این پیشرفت ظاهری، شامل عده ای خاص شود، جامعه دچار آسیب بی عدالتی و فاصله طبقاتی می گردد. نکته ای که در دنیای غرب به وفور دیده می شود.

به امید پیشرفت ملت ایران همراه با عدالت و سایر ارزش های اخلاقی
پی نوشت
۱ __  یک چیزی بگویید تا دلمان آرام شود

۱ __ آل عمران/۱۳۱

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false