×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ورود به فاز مسلحانه به نفع دشمن اسلام

یکی دیگر از نشانه هایی که نشان می دهد جریان یمانی با دشمنان اسلام همپیمان است؛ ورود این جریان منحرف به فاز مسلحانه است.

این جماعت منحرف، برای ورود خود به فاز مسلحانه به حدیث امام باقر(علیه السلام) استناد می کنند که در مورد یمانی است: «فإذا خرج الیمانی حرم بیع السلاح؛ اگر یمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام مى شود.»[۱] بله، درست که یمانی دست به فاز مسلحانه می زند؛ اما با چه کسانی می جنگد مهم است.

می گویند که «دروغ گو، فراموش کار است.» طرفداران احمدالحسن فراموش کرده اند(خود را به فراموشی زده اند) که در همین کتابی که آدرس حدیث را می دهند؛ در چند صفحه بعدش آمده است که یمانی با سفیانی می جنگد.[۲]

حالا باید از طرفداران جریان یمانی پرسید که آیا شما با سفیانی می جنگید یا با مردم بی گناهی که جرمشان این است فقط شما را قبول ندارند؟ آیا ریختن نقشه برای حمله به عزاداران حسینی و عباسی در روز عاشورای حسینی، حمله به جماعت سفیانی است؟ آیا حمله به مقر شرکت نفت جنوب عراق و کشتن چند فرد بی گناه در آن جا، حمله به جماعت سفیانی است؟[۳]

این جماعت مدعی یمانی اگر مرد بودند؛ با داعش ظالم که خون و مال  مسلمانان را هدر می داد؛ می جنگیدند. مگر نه این است که حضرت حجت برای از بین بردن ظلم ظالمان قیام می کند و او هم به زعم خود مدعی یمانی است و باید با ظالمانی مثل سفیانی های روزگار( داعش و مانند آن) بجنگد؟ این جاست که حتی انسان آگاه و فهمیده(فارغ از هر دینی)؛ با دیده تردید به این جریان مدعی می نگرد. چه برسد به انسن متقی و مسلمان.

چه بسا برخی از پیروان این جریان منحرف، با تامل در مسئله فوق، برگشته باشند و پی به فریب و دورویی آن ها برده باشند.

حاصل سخن آن که؛ ورود جریان مدعی یمانی در فاز مسلحانه بر ضد مسلمانان، و مشکل نداشتن با ظالمانی مثل داعش، حاکی از حمایت دشمنان اسلام از این جریان منحرف است.

پی نوشت

۱ــ بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۳۲

۲ ــ بحار الأنوار ، ج ۵۲ ،صفحه ۲۴۵

۳ـ مقاله «بررسی جریان جدید مدعی یمانی (احمد الحسن)»، ص ۱۹۳ و ۱۹۴٫

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false