×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انجمن حجتیه و اشتباهی مهلک

یکی از دلایلی که سبب انفعال انجمن حجتیه شده است؛ احادیثی است که ظهور را در صورتی می داند که دنیا پر از ظلم و جور شده باشد. در حالی که این گونه نیست و باید با ظلم جنگید.

 

پیامبر اسلام در مورد قیام مهدی موعود می فرماید: «أنه یملأ الأرض عدلا و قسطا، کما ملئت ظلما و جور؛ او(امام مهدی) زمین را پر از عدل و داد می کند همان طور که از ظلم و جور پر شده است.»[۱]

این حدیث و احادیث مشابه می گویند که در آستانه ظهور، زمین پر از ظلم می شود اما به این معنی نیست که انسان منتظر امام مهدی(علیه السلام) ببشیند و کاری به ظالمان نداشته باشد. به بیان بهتر، حدیث می گوید هر چه هم اهل ایمان در مقابل ظلم بایستند و مبارزه کنند؛ باز هم ظلم هست. مثلا ما در جنگ تحمیلی، ظلم صدام و حامیان آن ها را ناکام گذاشتیم؛ اما آیا ظلم تمام شد؛ نه چه بسا کینه دشمنان اسلام(ظالمان) بیشر هم شده باشد اما ما وظیفه عقلی و شرعی خود را انجام دادیم.

اگر دلایل طرفداران انجمن حجتیه را قبول کنیم؛ آن گاه تکلیف احادیث فراوانی که در باره مبارزه با ظلم آمده است، چه خواهد شد؟ مثلا رسول اکرم صلى‏ الله ‏علیه ‏و ‏آله فرمود: «مَنْ أَخَذَ لِلْمَظْلومِ مِنَ الظّالِمِ کانَ مَعىَ فِى الْجَنَّهِ مصاحُبا؛ هر کس داد مظلوم را از ظالم بگیرد، در بهشت با من یار و هم ‏نشین باشد.»[۲] و همچنین احادیث دیگر.

 

نکته مهم: با آن که ممکن است طرفداران انجمن حجتیه انسان های خوب و باتقوایی باشند؛ اما به نظر می رسد فرصت خوبی را برای دشمنان اسلام به وجود آورده اند تا هر چه بیشتر به غارت سرزمین های اسلامی مشغول باشند و…(امام خمینی از دست این گونه افراد و فرصت سوزی های آن ها به نفع دشمن،خیلی رنج ها برد).

پی نوشت

۱ـــ الإمامه و التبصره من الحیره / المقدمه / ۲۱

۲ـــ  کنز الفؤاد ج۱ ، ص ۱۳۵

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false