×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
همت مسولین برای زیباتر نشان دادن شعارهای فطری انقلاب

شعری هست که می گوید: «اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست در مسلمانی ماست» حالا این شعر را می توان برای انقلاب اسلامی به کار برد؛ زیرا که انقلاب ما متکی بر شعارهای فطری اسلام است و اسلام نیز همواره در حال بالندگی است؛ اگر مسلمانی ما نلنگد.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با اشاره به تداوم شعارهای فطری انقلاب نظیر عدالت و اخلاق و معنویت، عزّت، عقلانیّت، برادری فرمودند: «هرگز نمی توان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم اندازهای مبارک دل زده شوند. هرگاه دل زدگی پیش آمده، از روی گردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها.»

همان گونه که عمل زیبای ما نسبت به اسلام، باعث زینت اهلبیت(علیهم السلام) خواهد شد. «کونوا لنا زینا و لا تکونوا شینا؛ باعث زینت ما باشید نه مایه سرشکستگی.»[۱]

همان گونه هم عمل زیبا و متناسب ما نسبت به ارزشهای انقلاب ــ که همان مبانی دینی هستند ــ باعث سربلندی و زینت خواهد شد؛ در غیر این صورت مصایب و مشکلاتی رخ خواهد داد.

به عنوان مثال اگر مسولان کشور ما به وظیفه خود در راستای محرومیت زدایی(اجرای عدالت و نظایر آن) در سطح کشور عمل کنند، هیچ عقل سلیمی کار آنها را نادیده نخواهد گرفت و باعث زینت کشور اسلامی خواهند شد؛ ولی اگر خدای ناکرده به فکر منافع خود باشند و توجهی به وظایف خود نداشته باشند؛ باعث گلایه مردم از انقلاب و دلزدگی نسبت به شعارهای آن خواهد شد(اغتشاشات بنزینی).

بنابراین انقلاب ما دارای آرمان ها و شعارهای الهی و انسانی است؛ اما این شعارها در عمل باید دیده شوند. هر موقع که مسولان جامعه اسلامی به وظایف خود در قبال آن آرمان ها(نظیرعدالت اقتصادی در جامعه) عمل کرده اند، زیبایی آن شعار دو برابر شده است و همه آن را تحسین کرده، و هر موقع که مسولین کم همتی کرده اند باعث دلزدگی از شعارها شده است.

پی نوشت
۱ـــ بحار الأنوار (ط – بیروت) / ج‏۸۵ /ص۱۱

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false