×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انقلاب اسلامی آغازگر عصری جدید و پویا

بدون شک انقلاب اسلامی ایران آغازگر عصر نوینی شد که تا آن زمان سابقه نداشت. زیرا که دنیای غرب با سرعت سرسام آور مادی خود عرصه را بر دین و معنویت بسته بود. انقلاب اسلامی این تفکر مادی را در هم شکست و به دنیا اعلام کرد که می شود دین و دنیا را در کنار هم قرار داد. نکته ای که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند: «آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمی بُرد، انقلاب اسلامی با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب ها را شکست؛ کهنگی کلیشه ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود.»

بحمدالله انقلاب اسلامی این آیه را فراروی خودش قرار داد. «وَ مِنْهُم مَّن یَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فىِ الدُّنْیَا حَسَنَهً وَ فىِ الاَخِرَهِ حَسَنَهً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ؛ و بعضى مى‏ گویند: «پروردگارا! به ما در دنیا نیکى عطا کن! و در آخرت نیز نیکى مرحمت فرما! و ما را از عذاب آتش نگاه دار!»[۱] توضیح این که در آیه قبلی این سوه می فرماید کسانی هستند(دنیای غرب) که فقط دنیا را خواهانند.

نکته مهم: البته دین ومعنویت را نمی شود حدف کرد چون مبنای آن انسانی و فطریست ؛ اما دنیای غرب، دین و معنویت را به کناری زده بود و اینگونه ادعا می کرد که با دین و معنویت نمی شود کشورها را اداره کرد و از این سخنان سخیف. اما واقعیت این بود که : «هر جا شیر در میدان  حضور نداشته باشد شغال برای خوش آقایی می کند». اینگونه شد که انقلاب اسلامی مانند شیری غرید و با عنایت خدای متعال و ائمه اطهار(علیهم السلام) طرح تازه ای را در کالبد مرده ی جهان تعریف کرد.

پی نوشت
۱ـــ بقره/۲۰۱

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد