×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مسابقه ای به برکت انقلاب اسلامی

یکی از برکات انقلاب اسلامی ـــ که در کمتر جای دنیا نظیر دارد ـــ مسابقه خدمت رسانی توسط مردم است. شاخصه ای که توسط مقام رهبری در بیانیه گام دوم در باره انقلاب بیان شد. «پس از انقلاب، مردم در مسابقه ی خدمت رسانی در حوادث طبیعی و کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت می کنند.»

متاسفانه در دوران پهلوی به تقلید از اروپا و آمریکا، مسابقه زیباترین زن و این مسائل برپا بود که الحمدالله برچیده شد. اما حالا خوشبختانه مردم در کارهای خداپسندانه مشارکت فعالی دارند و این آیه را مجسم کرده اند. «فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرات‏؛ به جانب نیکى‏ ها و کارهاى خیر پیشى جویید.»[۱]

هنوز همدلی و همیاری مردم در ابتدای سال(سیل خوزستان و گلستان و شهرهاب دیگر) از اذهان نرفته است. چه بسا اگر مشارکت مردم در خدمت رسانی نبود، مشکلات و آسیب ها التیام پیدا نمی کرد. به عنوان مثال در استان قم طرحی بود به نام «هر مسجد یک خانه» که قرار بود هر مسجد برای اهالی سیل زده لرستان یک خانه بسازد. در حوادث دیگر مثل زلزله باز همین مشارکت و نوع دوستی جریان دارد.

یکی دیگر از مسابقه های مردم برای کار خداپسندانه، شرکت فعال در جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، جشن گلریزان و … است.

اینها همه به برکت انقلاب، و نفس مسیحایی حضرت امام(رحمت الله علیه) و شهیدان جان بر کف است. پدیده ی مبارکی که شاید در هیچ کجای دنیا وجود نداشته باشد.

و به برکت همین نوع دوستی ها و بخشش هاست که خداوند روز به روز به ملت ایران عزت می دهد. همان گونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «علیکم بالعفو فان العفو لا یزید العبد الا عزا؛ عفو و گذشت داشته باشید، زیرا گذشت، جز عزت بر انسان نمی افزاید.»[۲]

خدوندا این عزت را از ما مگیر.

انشاءالله.

پی نوشت

۱ـــ بقره /۱۴۸

۲ــ الکافی (ط – الإسلامیه) / ج‏۲ / ۱۰۸

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false