×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
الگوی مناسبی برای فرزندپروری و فرزندآوری

اگر جامعه ما بخواهد یک الگوی مناسبی هم برای فرزندپروری و هم فرزندآوری داشته باشد، باید از سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) درس بگیرد. حضرت زهرا(سلام الله علیها) دارای ۴ فرزند بودند(به جز محسن که سقط شد).

 

باید باور کنیم که جمعیت ایران دارد پیر می شود و این نکته مشکلاتی را به وجود می آورد که شاید بعدها بروز کند(تعطیل شدن پایه های مدارس به علت به نصاب نرسیدن دانش آموزان و…).

 

اگر در کشور ما میانگین فرزندآوری از ۶و۷(مثلا) به ۴و ۵می رسید؛ شاید مشکل چندانی ایجاد نمی شد؛ اما یکسره از ۶و۷ به ۲و۳ و حتی یک رسید و این موضوع در کوتاه مدت خود را نشان داد.

 

باید باور کنیم که غالبا فرزندان یار و یاور والدین هستند. «وَ أَمْدَدْناکُمْ‏ بِأَمْوالٍ وَ بَنین‏؛ و شما را به وسیله دارایی ها و فرزندانى کمک خواهیم کرد.»[۲]

 

ما الان نگاه می کنیم، اهل سنت با الگوگیری از حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) بر شمار خود می افزایند؛ ما نیز باید با تاسی از خانواده معصومین(حضرت زهرا و حضرت علی) بر شمار خود بیفزاییم، یا لااقل از شمار خود نکاهیم. البته این موضوع(فرزندآوری) به سیاست های مدونی نیاز دارد. سیاست هایی که باید فرهنگ سازی شود(اقتصادی و مانند آن).

 

نکته مهم: دشمنان شیعه هم می خواهند فرزند پروری فاطمی و اهل بیتی را از ما بگیرند و هم تکثر جمعیت را، تا حرکت شیعه و جبهه مقاومت را کند کنند. زیرا که مادران جامعه اسلامی با فرزندپروری فاطمی، شهید مدافع حرم را تحویل جامعه می دهند. متاسفانه در سال های نه چندان دور، در قالب کمک های صندق بین المللی پول و دیگر مزایا، کشور  ما را از جمعیتی جوان به کشوری پیر سوق دادند(همانند خودشان که بر اثر بی توجهی به نظام خانواده و ازدواج، کشورهایی پیرند).

پی نوشت

۱ــ اسراء/۶

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false