×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شعار کلیدی انقلاب

یکی از شعارهایی که امام راحل، با آن انقلاب اسلامی را به سوی قله ها رهنمون شد؛ شعار ما می توانیم بود. این شعار به فضل خدا، در افق روبه رو، رمز قوی تر شدن ماست. البته بدیهی است که استعدادهای خود را نیز باید به کار گیریم.

رهبر انقلاب با اشاره به فرهنگ تقلید در دوره طاغوت می فرمایند: «هُمافر ایرانی، افسر فنّی ایرانی حق نداشت دست بزند به این قطعه تا ببیند چه هست و چه‌ جوری باید عمل کند؛ تفکّر قبل از انقلاب این‌ جوری بود. انقلاب آمد ورق را برگرداند؛ به ایرانی شخصیّت داد، هویّت داد، جرئت داد، او را تشویق کرد به اینکه نیروی درونی خودش را به کار بیندازد. نتیجه این شده که ما در بین این‌همه کشور دنیا در رتبه‌ ی پانزدهم علمی قرار بگیریم؛ این خیلی حرف بزرگی است. در بین دویست کشور دنیا…»[۱]

بدن شک این حرکت خوش یمن جز در سایه توفیقات الهی و همت بلند مهندسان،کارگران، دانشمندان و نخبگان ایرانی میسر نمی شد.

در احادیث اهل بیت(علیهم السلام) نقل شده که ایرانیان به برتری های علی دست می یابند. «لو کان العلم منوطا بالثریا، لتناولته رجال من فارس؛ اگر علم و دانش در آسمان ها باشد؛ مردانی از ایرانیان به آن دست پیدا می کنند.»[۲] و در حدیث دیگر به جای علم، ایمان گفته شده است.[۳]

پیام این احادیث این است که ایرانیان از استعداد علمی خود استفاده کرده و آن را با ایمان در هم می آمیزند؛ و این دو عامل نیرو محرکه «ما می توانیم» می گردد.

خدا رحمت کند شهیدان هسته ای و سایر دانشمندانی که با درخشش علمی، و معرفت دینی خود، ایران را به جایگاه «ما می توانیم» رساندند.

ما امروز برای قوی تر شدن به دانشمندانی نیاز داریم که این دو خصیصه فوق را داشته باشند.

 

باید قوی شویم.

پی نوشت

۱ــ بیانات ۱۳۹۴/۰۷/۲۲

 

۲ـــ نوادر الأخبار فیما یتعلق بأصول الدین (للفیض) / النص / ۵۱

 

۳ـــ بحار الأنوار (ط – بیروت) / ج‏۴۸ / ۳۰۵

 

 

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false