×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم توجه به جنگ نرم کرونایی

در شرایط کرونایی این روزها، یک جنگ نرم واقعی در فضای مجازی در جریان است. شبهه افکنان برای خود دو گانه دروغینی تعریف کرده اند که هر طرفش را بگیریم، شاید در ابتدای امر به نفع ما نباشد. آن ها مثلا می گویند: کرونا یا (نعوذبالله) کار خداست و یا حاصل بی تدبیری مسولان؛ و آن را بزرگ نشان می دهند. در این بین نقش کانال های مذهبی، برای پاسخ به سوالات آن ها نقشی کلیدی است.

کانال های مذهبی و مقابله کنندگان جنگ نرم باید بدانند که این گونه سخنان(که هر دو طرفش دروغ است) شگرد مخالفان اسلام و دین (جامعه اسلامی) بوده و خواهد بود. دشمنان پیامبران، سخنان ایشان را یا عقلی می دانستند و یا ضد عقل؛ سپس می گفتند که اگر عقلی باشد ما خودمان نیز می دانیم(سرقت و امثال آن) ؛ و اگر این گونه نیست که ضد عقل است و ما قبول نداریم. در حالی که شق سومی هم به نام وحی وجود دارد.

قرآن در باره افراد فوق می فرماید: «وَ قالُوا قُلُوبُنا غُلْفٌ‏ بَلْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِکُفْرِهِمْ فَقَلیلاً ما یُؤْمِنُون‏؛ و (آنها از روى استهزا) گفتند: دل هاى ما در غلاف است! (و ما از گفته تو چیزى نمى‏فهمیم. آرى، همین طور است!) خداوند آنها را به خاطر کفرشان، از رحمت خود دور ساخته، (به همین دلیل، چیزى درک نمى ‏کنند؛) و کمتر ایمان مى‏ آورند.»[۱]

خلاصه دشمنان جامعه اسلامی با سخنان فریبنده و پیچیده در پی القای ناکارآمدی مسولان بهداشتی و نیز تخریب آموزه های دینی ما هستند. در حالی که مسولان بهداشتی کشور ما به مراتب بهتر از کشورهای دیگر هستند. در باره نقش خدا و بیماری کرونا هم قبلا بحث کردیم. این مطاب را باید کانال های مذهبی ما و سربازان جنگ نرم به خوبی ارائه دهند و جامعه را در مقابل سمپاشی های آن ها نجات دهند تا انشاءالله با یاری خدا و همدلی همدیگر کرونا را شکست دهیم.

پی نوشت

۱ـــ بقره/۸۸

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false