×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مطالبه ای که بر زمین مانده است

یکی از مطالبات به حق رهبری و متدینین، شبکه ملی اطاعات است. متاسفانه وجود مافیا در این عرصه مهم، راه را بر تحقق شبکه ملی اطاعات بسته است. رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم نیز این خواسته را به نحوی بیان فرمودند: «ابزارهای رسانه ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون های ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هم اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل های پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره گیری از این ابزارها را به چشم خود می بینیم. دستگاه های مسئول حکومتی دراین باره وظایفی سنگین بر عهده دارند.»

دنیای غرب مسیحی و یهودی به مانند پیشینیان خود در صدر اسلام که در مسیر اسلام سنگ اندازی می کردند؛ الان نیز با استفاده از وسایل روز(رسانه ها) همین کار را انجام می دهند. قرآن می فرماید: «قُل یا أَهْل الکتابِ لمَ تَصُدُّونَ‏ عَنْ سَبیل اللهِ مَنْ آمَنَ تَبْغُونَها عِوَجاً؛ بگو: «اى اهل کتاب! چرا افرادى را که ایمان آورده ‏اند، از راه خدا بازمى‏ دارید، و مى ‏خواهید این راه را کج سازید؟»[۱]

در این بین وظیفه مسولان دولت اسلامی سنگین است  و باید برای ایمن سازی جامعه از اثرات مخرب اینترنت خارجی، فکری بیندیشند. در حال حاضر برخی از کشورها(روسیه کره جنوبی و…) به فکر استفاده از شبکه ملی افتاده اند تا در زمان قطع اینترنت جهانی، مشکلی برای کاربران پیش نیاید. متاسفانه بهره مندی عده ای از عواید پهنای باند خارجی، آن ها را به سنگ اندازی در مسیر تحق شبکه ملی اطاعات وا داشته است. صد متاسفانه وزیر محترم ارتباطات نیز با آن ها همسو است و در پی قطع اینترنت خارجی در اغتشاشات بنزینی، صدای اعتراض او از همه رساتر بود. نباید از یاد برد که نقش تلگرام در اغتشاشات دی ماه ۹۶ پررنگ بود و بعد از آن تلگرام حذف شد و قرار بود که از پیام رسان های داخلی استفاده شود که متاسفانه حمایت چندانی از این پیام رسانه ها صورت نمی گیرد.

البته ممکن است موانعی هم در  تحقق شبکه می اطاعات باشد(زیرساخت ها و محتوا) اما نکته اساسی این است که اراده ای از سوی دست اندر کاران نسب به این امر دیده نمی شود.

پی نوشت

۱ــــــ آل عمران/۹۹

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false