×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ایران تحت امر رهبری، الگویی مناسب برای  جهان اسلام

ایران تحت امر رهبری، الگویی مناسب برای جهان اسلام

کشور ما تحت سکانداری مقام معظم رهبری، بحمدالله امروز به الگویی مناسب برای جهان اسلام تبدیل شده است. گذشته از الگودهی برای جریانات شیعی(حزب الله و…) برای اهل سنت نیز الگوست.
بدون شک الگوی همه جهان اسلام، پیامبر عظیم الشان است. «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ؛ یقینا براى شما در [روش و رفتار] پیامبر خدا الگوى نیکویى است.»[۱]
اما کشورهای اسلامی نیز باید به نوبه خود باید برای هم و حتی برای دنیا الگویی مناسب باشند. از این رو  ایران اسلامی با دارا بودن فرهنگ غنی شیعه(ولایت فقیه) می توند الگویی مناسب برای جهان اسلام باشد.
«به اعتقاد رهبر معظم انقلاب، ولایت فقیه یک استنباط شیعی است و اهل سنت می توانند استنباطات خاص خود را از مذاهب خود مبنی بر مردم سالاری دینی ارائه کنند. مهم آن است که جوهره و روح حاکمیت، دینی و بر اساس آموزه های قرآن و شریعت بوده و الگوهای غربی و التقاطی به کشورهای مسلمان تحمیل نشود.در عین حال رهبر انقلاب نسبت به اتهاماتی که علیه ایران ایراد می شود واقف بوده و لذا خطاب به مصری ها فرموده اند: برادران و خواهران عزیز؛ اینها تجربیات ما است، من به عنوان برادر مسلمان شما، آن را با شما درمیان گذاشتم. بوق های تبلیغاتی دشمن مانند همیشه فریاد خواهند کرد که ایران می خواهد ولایت فقیه را به مصر صادر کند(مواظب باشید)»[۲]

البته پیشرفت های علمی و فن آوری و اقتصادی ایران نیز در بحث الگودهی حائز اهمیت است؛ اما روح حاکم بر این پیشرفت ها(ولایت فقیه) از آن مهم تر است.
شاید جهان عرب بتواند با پول خود، صنعت و تکنولوژی را به خدمت بگیرد؛ اما از لحاظ سیاسی خلا دارد. خلایی که نخبگان جهان عرب به آن واقفند، و برای همین جهت است که مصری ها در دیدار با رهبر انقلاب به دنبال رمز و راز پیشرفت ایران هستند.

۱ـــــ احزاب/۲۱

۲ـــ کلیک کنید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false