×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نیرو محرکه انقلاب از ابتدا تا الان

یکی ازنقاط قوت ما موضوع انقلابی گری است. به طوری که هر کجا در طول این ۴۲سال پیشرفتی بوده به واسطه انقلابی گری بوده است ولی  برخی ها تا کلمه انقلابی گری را می شنوند یاد بی قانونی و اموری از این دست می افتند.

 

انقلابی گری یعنی پایبندی به شعارهای انقلاب(ایستادگی در برابر آمریکا، صدور انقلاب، محرومیت زدایی و…)

 

بدون شک انقلابی گری از آموزه های دینی ما نشات گرفته است. زیرا که انقلابی گری یعنی داشتن همتی بلند برای اجرای شعارهای انقلاب.

 

یک انقلابی متعهد به دین و ارزش ها، این حدیث امام علی (علیه السلام) را همواره مد نظر قرار می دهد: «کُنْ بَعِیدَ الْهِمَمِ إِذَا طَلَبْتَ کَرِیمَ الظَّفَرِ إِذَا غَلَبْت؛ هر گاه در پی چیزی هستی ، بلند همت باش و آن گاه که چیره شدی، در پیروزی کریم باش.»[۱] بلند همتی در این حدیث، همان اراده داشتن و قاطع بودن است. قاطع بودنی که در نهاد سپاه پاسداران  قرار دارد و در تمام زمینه ها(مبارزه با استکبار، محرومیت زدایی، سازندگی کشور و…) آن را اعمال می کتد. چقدر سپاه پاسداران درعین برتری، کریم بود و افراد بیشتری از دشمن را نکشت(پناه گاه های عین السد را نزد).

نکته مهم: مشکل اصلی جریان غیر انقلابی با انقلابی کشور این است که آن ها عافیت طلب هستند و می خواهند همه چیز را با مذاکره حل کنند؛ در حالی که این امری ناشدنی ست. حتی در قضیه توقیف کشتی انگلیسی، برخی ها تمایل چندانی به درگیری با انگلیس نداشتند و می خواستند از طریق  گفتگو، مشکل را حل کنند(بر فرض حل می شد به چه قیمت؟ ذلت) در ماجرای رفتن سفیر انگلیس به کشور خودشان بعد از بازداشت او در تظاهرات، برخی روزنامه ها با تبلیغات خود گوش همه را کر کرده بودند که این باعث می شود که همه سفرای اروپایی بروند و واویلا…؛ در حالی که قبلا همه رفته بودند و دست از پا درازتر برگشته بودد(ماجرای میکونوس).

حاصل سخن آن که؛ انقلابی گری به معنی عمل قاطعانه و حساب شده به شعارهای انقلاب است و با بی قانونی و این قبیل سخنان نیز نمی سازد(البته غیر  انقلابیون، قانون را جور دیگری تفسیر می کنند و مشکل از این جاست).

 

پی نوشت

۱ــ تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص ۴۴۸ ، ح ۱۰۲۷۶

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false