×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سینمای ایران، محتاج قوی شدن

یکی از مواردی که باید کشور ما در آن قوی شده و با جریانات انقلاب، خود را وفق دهد؛ موضوع سینماست.

با کوچکترین تاملی در حال و روز سینمای آمریکا می بینیم که هالیوود کاملا در خدمت اهداف آمریکا و سردمداران پلید آن است.

متاسفانه جشنواره امسال که باید به خاطر شهادت سردار، انقلابی تر کار می کرد و یک واکنش هنری هماهنگ به این ترور می داد، این گونه عمل نکرد و حتی برخی از فیلم سازان مشکوک، جشنواره را تحریم کردند. این جماعت، تشیع با شکوه مردم را از سردار دل ها ندیدند، ولی جان باختگان هواپیمای اوکراینی را دیدند(اف بر این مردم گرایی…).

بدیهی است که دلسوزان نطام، مخصوصا هنرامندان متعهد، نباید نسبت به عملکرد یک عده دلسرد شوند، و باید کار خود را با قوت ادامه دهند.«وَ لا تَحْزَنْ‏ عَلَیْهِمْ وَ لا تَکُ فی‏ ضَیْقٍ مِمَّا یَمْکُرُون‏؛ و بخاطر (کارهاى) آنها، اندوهگین و دلسرد مشو! و از توطئه‏ هاى آنها، در تنگنا قرار مگیر.»[۱]

 

البته همواره فیلم سازان متعهدی هم هستند که راجع به مسائل اصلی انقلاب(شهداء و امثال آن) کار می کنند. هر چه این ها کار خود را با صلابت و هنرمندی انجام دهند، مسلما سینمای متعهدتری خواهیم داشت.

 

در سالیان اخیر فیل محمد رسوالله(صلی الله علیه و آله) از جانب یکی از هنرمندان متعهد کشور) ساخته شد که اکران جهانی داشت و باعث امیدواری به سینمای ایران شد. بنابراین می شود سینما را متحول و آن رابه سوی قوی شدن و پربار شدن سوق داد.

به امید آن روز. انشاءالله.

 

پی نوشت

۱ـــ نحل/۱۲۷

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false