×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مسافرت نوروز، در شرایط کرونایی، خطرناک تر

اگر چه عید امسال به خاطر کرونا مسافرت ها کمتر است؛ اما خواه ناخواه مسافرت ها در جریان است. در سال های قبل متاسفانه آمار بالایی از تصادفات نوروزی اعلام می شد. خدا نکند که امسال نیز تلفاتی داشته باشیم و غمی بر غم خانواده ها و جامعه افزوده شود.

در قرآن کریم آیه ای داریم که در مورد اضافه شدن غم بر غم است: «إِذْ تُصْعِدُونَ وَ لا تَلْوُونَ عَلى‏ أَحَدٍ وَ الرَّسُولُ یَدْعُوکُمْ فی‏ أُخْراکُمْ فَأَثابَکُمْ غَمًّا بِغَم‏؛ (به یاد آرید) هنگامى که به مکان هاى دور دست مى‏ گریختید و توجه به احدى نداشتید در حالى که پیغمبر شما را به یارى دیگران در صف کارزار مى‏ خواند! پس خداوند (به کیفر این بى‏ ثباتى) غمى بر غم شما افزود.»[۱]

ربط این آیه به مسئله کرونا این است که وقتی حاکم اسلامی(نظام اسلامی) ما را به مقاومت در مقابل ویروس کرونا(با ماندن در خانه و توصیه های بهداشتی) دعوت می کند، و ما بی توجه به فرمایشات ایشان به مسافرت می رویم؛ علاوه بر این که در معرض کرونا قرار می گیریم؛ در صورت بروز تصادف ، غمی بر غم ما افزوده می شود. متاسفانه برخی بی توجه به مسئله کرونا، به مسافرت می روند، و وقتی مسافرت زیاد شود طبعا جاده های کشور پر ترافیک شده و خواه ناخواه، تصادفات نوروزی زیاد خواهد شد.

خدا نکند که غم دیگری(علاوه بر مشکل کرونا) در صورت بروز تصادف و مجروح و کشته شدن برای برخی از خانواده ها و یا بستگان آن ها پیش بیاید و کشور ما را گرفتار غم دیگری کند.

 

پی نوشت

 

۱ــ آل عمران/۱۵۳

 

true
برچسب ها : , , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false