×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عید نوروز و فرصتی مناسب برای مبارزه بهتر با کرونا

ویروس کرونا، عید امسال را تلخ کرد و خیلی از خانواده ها را داغدار نمود که خدا همه را رحمت کند. با این وجود اگر چه ویروس کرونا یک تهدید خطرناک است؛ اما می شود آن را به فرصت تبدیل کرد.

 

خدای بزرگ در کلام جاودان خود می فرماید: «عَسى‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسى‏ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ؛چه بسا چیزى را ناخوش دارید، در حالى که آن براى شما خوب است و چه بسا چیزى را دوست دارید، در حالى که آن براى شما بد است‏.»[۱]

 

اگر چه ویروس کرونا یک تهدید جدی برای کشور ماست و کسی هم به هیچ وجه از آن استقبال نمی کند؛ اما نباید نادیده گرفت که در این بین، نکات مثبتی هم بروز پیدا کرد. چنان که در بحث مقابله با کرونا، همدلی و همبستگی مردم و مسولان ملت بزرگ ایران را شاهدیم که در جهان بی نظیر است و انشاءالله در سایه همین همدلی ها و ایثارها، ویروس کرونا از کشور عزیزمان رخت بر می بندد. این صحنه های همدلی و ایثار، در سیل گلستان(سیل سال قبل) نیز بروز پیدا کرد و مشکلات عظیم آن سیل را مدیریت کرد.

نکته مهم: فرصت تعطیلات عید باعث شد که هزینه دو چندانی بر دوش کشور نیفتد. زیرا که معلمان و دانش آموزان و خیلی از مشاغل دیگر به خاطر عید تعطیل هستند و این نکته هزینه کشور را کمتر می کند. اگر خدای ناکرده در سایر ایام سال پیش می آمد، چه بسا هزینه هایش بیشتر از این می شد. علاوه بر این تعطیلات عید باعث شده است که والدین به خاطر تعطیل بودن فرزندان، فرصت بیشتری برای نرفتن به بیرون پیدا کنند، و اگر به مسافرت نروند؛ به فضل خدا زنجیره ویروس کرونا را قطع خواهند کرد.

خدایا هر چه زودتر ملت ما و دنیا را از شر این ویروس شوم راحت بفرما.

 

آمین.

 

پی نوشت

 

۱ــ بقره/۲۱۶

true
برچسب ها : , , , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false