×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عاشفانت را کمک کن تا قدم هاشان نلغزد

چنان که می دانیم در دوره آخرالزمان، شبهات و فتنه ها به یاوران منتظر رو می آورد(مخصوصا در این روزهای کرونایی). با این حساب، یاور منتظری از این فتنه ها، جان سالم به در می برد که ثابت قدم باشد.

 

امام صادق علیه السلام در باره درخواست از خدا در آخر الزمان برای ثبات قدم، فرمود: «ستصیبکم شبهه فتبقون بلا علم یری و لا إمام هدی لا ینجو الا من دعا بدعاء الغریق، قلت و «کیف دُعا الغریق؟ «یقولُ: یا الله یا رحمان یا رحیمُ یا مقلّبَ القلوبِ ثبت قلبی علی دینک؛ شبهه ای به شما خواهد رسید و شما بدون راهنما و امامی هدایت کننده باقی خواهید ماند از آن شبهه، کسی نجات پیدا نمی کند، مگر آن کس که با «دعای غریق» خدا را بخواند». راوی گوید: «دعای غریق چگونه است؟» امام می فرماید: «می خوانی: ای خدا ای مهربان! ای بخشنده! ای دگرگون کننده قلب ها ! قلب مرا بر دین خود [و پیروی از آن] ثابت بدار».[۱]

در این دعای شریف، «یا مقلب القلب» آن خیلی آشناست. زیرا که در دعای تحویل سال آن را می خوانند. سالی که مصادف شده است با ورود ویروسی مخرب و جهانی به اسم کرونا؛ و دل ها را وحشت زده نموده و به شبهه انداخته است. شبهاتی نظیر این که اگر ما کشور صاحب الزمان هستیم؛ چرا به داد ما نمی رسد؟ و از این شبهات فریبنده و جذاب(که البته جواب خودش را دارد و  بحث آن ها در اینجا نیست).

حدیث فوق، راه ثبات قدم و گرفتار نشدن در شبهات آخر الزمانی(که یکی از آن ها کروناست) را برای یاوران منتظر ،خواندن و بجا وردن دعای غریق می داند(غریق یعنی کسی که در حال غرق شده است).

یکی از راه های رفع شبهات را خود حضرت، برای یاوران منتظرش تبیین فرموده است.: «أَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَهُ فَارْجِعوُا فیها إِلى رُواهِ حَدیثِنا، فَإِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَأَنَا حُجَّهُ اللّهِ عَلَیْهِمْ؛ امّا در رویدادهاى زمانه، به راویان حدیث ما رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم.»[۲]

امید که با رجوع به علما و اهل فن، از شبهات کرونایی و شبهات دیگر عبور کنیم و در دین خود ثابت قدم بمانیم.

انشاءالله.

 

پی نوشت

۱ــ کمال الدین و تمام النعمه / ج‏۲ / ۳۵۲

۲ــ همان، ج۲، ص۴۸۴

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false