×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مبارزه با ظلم، در راستای ظهور

یکی از شاخصه های جامعه مهدی یاور، مبارزه با ظلم و ناعدالتی در سراسر جهان است. البته مسلم ست که عدالت اسلامی مورد نظر است.

البته مبارزه با ظلم و ناعدالتی در جهان، هم به صورت نظامی و سخت است و هم به صورت نرم و غیرنظامی.

 

ایران اسلامی به عنوان حکومت شیعی، مبارزه با ظلم و ددمنشی مستکبران را در بعد نظامی بر دوش گرفته است.. «وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ‏ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ؛ شما را چه شده که در راه خدا و [رهایى‏] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ى که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته ‏اند] نمى ‏جنگید؟»[۱]

 

الحمدالله ایران با مجاهدت مدافعان حرم و سردار پرافتخار اسلام شهید سلیمانی، توانست ددمنشی داعش را پایان دهد، و تا ریشه کنی کامل تروریست و ظلم تکفیری و حامیان ظالم آن ها چیزی باقی نمانده است.

البته در صحنه مبارزه با بی عدالتی در سطح کشور  نیز باید اقدانات لازم را انجام داد.؛ الحمدالله با قرار گرفتن جناب آقای رییسی بر مسند قوه قضاییه، مبارزه با بی عدالتی و ظلم نسبت به بیت المال (کوه خواری، ویژه خواری و…) جان تازه ای گرفته است.

هنگامی که جامعه مهدی یاور ما، مبارزه با ظلم و بی عدالتی را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ زمینه را برای ظهور حضرت حجت (علیه السلام) آماده می کند. زیرا آن حضرت برای ریشه کنی ظلم ظالمان و برپایی دین و معنویت قیام می کند.

نکته مهم: خیلی از کشورها ادعای عدالت و حقوق بشر و این قبیل سخنان را (به راست و دروغ) دارند؛ اما پیداست که عدالت آن ها برای ظهور حضرت حجت نیست و چه بسا در مقابل آن حضرت باشد. اما کارکرد عدالت در جامعه مهدی یاور ما به فضل خدا در راستای ظهور آن حضرت است.

پی  نوشت

۱ــ نساء/۷۵

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false