×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ای شبهه افکنان، درماندگی قدرت های پوشالی را ببینید!

در قضیه کرونا، درمانگی قدرت های پوشالی، بیش از پیش نمایان شد. اما برخی کسان در رسانه ها (عمدتا در فضای مجازی) سواد رسانه ای نداشته و عملکرد ضعیف آن ها را توجیه کرده؛ و در مقابل، عیب های کشور خودمان را می بینند و متاسفانه بزرگ نمایی هم می کنند.

البته هیچ انسان باوجدانی نباید از مرگ و میر  ملت های غربی خوشحال شود، و دعا می کنیم که خداوند همه آن ها را نیز شفا دهد اما برای کسانی که باز در این شرایط که ضعف کشورهای غربی، آشکار شده، کم کاری آن ها را به پای ضعف آن ها نمی گذرند و با لطایف الحیل بسیاری، درماندگی قدرت های پوشالی را می کنند؛ باید گفت که آن ها: «تحَسَبُهُمْ جَمِیعًا وَ قُلُوبُهُمْ شَتى؛ آنها را متحد مى‏ پندارى، در حالى که دلهایشان پراکنده است.»[ ۱]

پیام آیه فوق این است که ما فکر نکنیم اروپا و آمریکا چون قدرت پوشالی اقتصادی و سیاسی هستند، در قضیه کرونا هم با قدرت ظاهر می شوند؟ به هیچ وجه؛ واقعیت این است که کشورهای غربی، ضعیف تر از آنند که ما فکر می کنیم.

این جاست که حدیث گران سنگ سالار شهیدان را باید آویزه گوش خود کنیم. امام حسین علیه السلام می فرماید: «لا یکمل العقل إلا باتباع الحق؛ عقل کامل نمی شود مگر با پیروی از حق.»[۲] پیام این حدیث آن است که ای شبهه افکنان! عقل خود را به کار بگیرید و ضعف و درماندگی قدرت های پوشالی و دشمنان کشور خود را کوچک؛ و اقدامات قابل تقدیر کشور خود را ضعیف نشان ندهید (شما عقل ندارید وگرنه واقعیات را کتمان نمی کردید).

متاسفانه شایعه سازان کاری به حق و انصاف و این سخنان ندارند؛ و با بی سوادی محض در فضای سانه ای، فقط به دنبال سخنان پوچ خود هستند تا از دشمنان اسلام و ایران، شیرانی بی یال و کوپال و بدون ضعف بسازند.

 

پی نوشت

۱ــــ حشر/۱۴

۲ــ  بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۱۲۷

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false