×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عفت داشتن مرد ؛ مسئله ـــ این ـــ است

عفت داشتن مرد ؛ مسئله ـــ این ـــ است

بدیهی است که عفت داشتن یا نداشتن مرد، بر روی عفت خانواده او تاثیر به سزایی می گذارد. همه باید این فرمایش رسول خدا(صلی الله علیه و آله) را به یاد داشته باشیم.: «عِفُّوا تَعِفُّ نِساؤُکُم؛ پاک دامن باشید تا زنانتان پاک دامن باشند.»[۱] واقعیت های جامعه نیز کم و بیش این را نشان می دهند که مردانی که عفت دارند، زنانشان نیز  عفت دارند، و مردانی که عفت ندارند…

شاید برخی فکر کنند که آسیب پذیری خانواده مرد منحرف، به عنوان تنبیه دنیوی او از ناحیه خداست(که ممکن است باشد)؛ اما چه بسا عملکرد نادرست افراد باعث عواقب ناگواری برای خانواده آنان شود.

یکی از مواردی که باعث به خطر افتادن خانواده انسان می شود، دوستی با افراد غیر قابل اعتماد و مشکوک است. حضرت علی(علیه اسلام) می فرمایند: «و لیس خروجهن‏ بأشد من إدخالک من لا یوثق به علیهن؛ خارج شدن زنان از خانه، کمتر از آن نیست که افراد غیر قابل اعتماد را به سکونت گاه ایشان(خانه ات) راه دهی.»[۲] برای همین است که آنقدر به انتخاب دوست خوب توصیه شده است.

مورد دیگر وجود ماهواره و فضای مجازی کنترل نشده است، که باعث می شود زن و بچه انسان دارای اخلاق نامطلوب شوند.

مورد دیگر که گاهی انسان با شنیدن آن شوکه می شود، خیانت مرد به زن است، که زن نیز به اسم انتقام، می رود و خیانت می کند. البته زنی که ایمان محکمی داشته باشد، به بهانه خیانت مرد خود، خیانت نمی کند؛ بلکه فوق فوقش طلاق می گیرد.

مورد دیگر دوستی های خیابانی است: وقتی دختر و پسری که دوستی های خیابانی داشته اند، آیا بعد از ازدواج با هم، به کلی قید آن دوستی های قبلی را خواهند زد؟ آیا اینها می توانند درآینده جلو فرزندان خود را بگیرند که دنبال رابطه با نامحرم نباشند؟ خیر، زیرا؛ یا خودشان با هم قبل از ازدواج رابطه داشته اند و فرزندان این را می دانند، که در این صورت فرزندان می گویند: ما هم مثل شما، و یا خبر ندارند که در این صورت انسان خطاکار، در نصیحت کردن دیگران دچار تناقض می شود(از خود خجالت می کشد که…)
این قصه سر دراز دارد…

خدایا! در این دوره آخر الزمان ما را کمک کن.

پی نوشت
۱ــ  کافی(ط-الاسلامیه) ج ۵ ، ص ۵۵۳

۲ــ نهج البلاغه صبحی صالح ص۴۰۵

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false