×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
امنیت حجاب؛ عامل مسلمان شدن بانوان غرب

امنیت حجاب؛ عامل مسلمان شدن بانوان غرب
امنییت حجاب یک نکته عقلی است که متاسفانه گاهی در کشور ما از آن غفلت می شود و هجمه هایی علیه آن مخصوصا در فضای مجازی به راه می افتد. این هجمه ها از کشورهایی می آید که چه بسا بانوان غیر مسلمان آن کشورها به خاطر  امنیت حجاب، مسلمان می شوند.

امنیت حجاب، یک نکته عقلی است و قرآن نیز در این آیه دارد: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ‏ فَلا یُؤْذَیْن‏؛ اى پیامبر، به همسران و دخترانت و زن‏ هاى مؤمنان بگو روسرى‏ ها و چادرهاى خود را بر خویش بیفکنند (که گردن و سینه و بازوان و ساق ‏ها پوشیده شود) این (کار) نزدیکتر است به آنکه (به حجاب و عفت) شناخته شوند تا مورد تعرض و آزار (فاجران) قرار نگیرند.»[۱]

ما در جامعه می بینیم که معمولا زنانی که حجاب و چادر خویش را محکم نگاه می دارند، کمتر دچار اذیت و آزار شیطان صفتان قرارمی گیرند.
یک از دلایلی که زنان غربی ـــ علیرغم مشکلات فراوان برای مسلمانان ــ مسلمان می شوند، عاقه به حجاب است. زیرا حجاب برای زن امنیت و کرامت به دنبال می آورد.[۲]
آری، حجاب برای زن امنیت است. این را بانوان مسیحی مسلمان شده باور دارند؛ اما چه بسا برخی در کشور ما به حجاب و امنیت حجاب و مسائل پیرامون آن دهن کجی کنند.
خدا نکند که برخی زتان تازه مسلمان (برای تحصیل و زندگی)به ایران بیایند و با صحنه های نامطلوبی مواجه شوند که انتظارش را نمی داشتد. اگر چه آنها می دانند که در هر کجای دنیا هم خوب وجود دارد و هم بد؛ اما ما نباید باعث بی انگیزه شدن آنها در امر دین شویم. باید آنها را تشویق کنیم، و  اهتمام بانوان ما به حجاب، بهترین تشویق و حمایت از آنان است.

پی نوشت
۱ــ احزاب/۵۹
۲ــ کلیک کنید

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false