×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جنگ سی و سه روزه و بشارت رهبری در مورد پیروزی

جنگ سی و سه روزه و بشارت رهبری در مورد پیروزی
جنگ سی و سه روزه رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، تاثیر شگرفی بر تحولات منطقه گذاشت. در این جنگ، درایت و حمایت مقام معظم رهبری از حزب الله، نقش بارز و حتی تعیین کننده ای داشت.

سید حسن نصرالله ۵ سال پس از جنگ ۳۳ روزه، برای نخستین بار پیام شفاهی رهبری را فاش نمود که آیت الله خامنه ای طی آن در اوج حملات مرگ بار اسراییل، خطاب به رزمندگان حزب الله فرموده بود: «برادرانم، این جنگ همچون جنگ خندق و جنگ احزاب است. ولی به خدا توکل کنید، بنده به شما می‌گویم که شما پیروز هستید و وقتی این جنگ با پیروزی شما به پایان برسد، به قدرتی تبدیل خواهید شد که هیچ قدرت دیگری جلودارش نیست.»[۱]
بدون شک این خبر پیروزی توسط رهبری در آن شرایط غیر قابل پیش بینی، نشان از متصل بودن ایشان به امدادهای غیبی دارد.
امدادی که بعید نیست توسط حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به عنوان امام حی، به مقام معظم رهبری بشارت داده شده باشد. زیرا که آن امام غایب از نظر، باذن الله، احوال شیعیان را مدیریت می کند: «إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَلا ناسینَ لِذَکْرِکُمْ، وَلَوْلا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ الَّلأْواءُ وَاصْطَلَمَکُمُ الاْعْداءُ؛ ما در رسیدگى و سرپرستى شما کوتاهى و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود، دشوارى ها و مصیبت ها بر شما فرود مى آمد و دشمنان، شما را ریشه کن مى نمودند.»[۲]

اگر امداد الهی توسط حضرت حجت بود، حزب الله در برابر بزرگ ترین قدرت نظامی منطقه، کار دشواری داشت. گذشته از جنگ نظامی نابرابر، مسئله آوارگان، و نیز افسانه شکست ناپذیری رزیم صهیونیستی، دو عامل روانی بودند که حزب الله با آن دست و پنجه نرم می کرد. اما بشارت مقام رهبری، روحیه آنها را دو چندان کرد و ضربات کوبنده ای را بر دشمن پوشالی وارد کردند. دشمنی که تا آن زمان طعم شکست را نچشیده بود و در چندین جنگ، ارتش های عربی را شکست داده بود.

خدا را به خاطر عنایات حجت غایب از نظرش، و نیز نایب بر حقش امام خامنه ای و همچنین حزب الله شجاع، و شکست خفت بار دشمنان، شکر می کنیم.

پی نوشت
۱ـــ کلیک کنید
https://www.mashreghnews.ir/news/424805

۲ــ احتجاج طبرسی، ج۲، ص۴۹۷

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false