×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
 نقش رهبری در پایان دادن به ماجرای قتل های زنجیره ای

 نقش رهبری در پایان دادن به ماجرای قتل های زنجیره ای

در سال ۱۳۷۷ به دنبال قتل داریوش فروهر و همسرش، دو سه قتل دیگر نیز اتفاق  افتاد که به قتل های زنجیره ای معروف شد. رییس جمهور وقت کمیته ای را مسول بررسی این پرونده قرار داد، و دست آخر معلوم شد که متاسفانه رد پای برخی از عناصر اطلاعاتی خودسر و یا نفوذی در این ماجرا دیده می شود.

به دنبال این جریانات، موج عظیمی از انتقادات از داخل و خارج، متوجه وزارت اطلاعات گردید و می رفت که اعتماد مردم را نسبت به دستگاه خطیر اطلاعات خدشه دار کند.

رهبرمعظم انقلاب در این شریط، پیگرد متهمان را خواستار شد و از طرف دیگراز مجموعه وزارت اطلاعات حمایت کرد: «عده ایی در صددند از وزارت اطلاعات انتقام بگیرند و حالا بهانه جوئی برایشان شده است، مسئولان وزارت اطلاعات ما همین مدیرانی که اغلب شان حالا هم هستند این ها بزرگ ترین خدمات را به این کشور کردند … اگر این عناصر اطلاعات نبودند اگر این مجموعه نبود، شما خیال می کنید که این انقلاب جان سالم به در می برد؟[۱]

رهبر معظم انقلاب در ماجرای قتل های زنجیره ای با محکوم کردن عناصر خاطی اطلاعاتی، به این آیه از قرآن عمل کرد:

«لا تَجِدُ قَوْماً یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ یُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشیرَتَهُمْ‏؛ هیچ قومى را که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند نمى‏ یابى که با دشمنان خدا و رسولش دوستى کنند، هر چند پدران یا فرزندان یا برادران یا خویشاوندانشان باشند.»[۲]

پیام این آیه این است که اولویت افراد باایمان، خدا و دین اوست؛ هر چند این اولویت با منافع زودگذر انسان نسازد. مقام معظم رهبری نیز اولویت را به حقیقت و حکم خدا(برخورد با خاطیان اطلاعاتی) دادند؛ هر چند این اعلام موضع، به این راحتی نبود(گفتنش آسان است).

از طرف دیگر حمایت از مجموعه وزارت اطلاعات و دلگرمی به آنان و تشویق مردم به دلسرد نشدن از وزارت اطلاعات، کار مدیریتی سنگینی می خواست، که الحمدالله ایشان با درایت آن را انجام دادند.

پی نوشت
۱ــ کلیک کنید
https://www.mashreghnews.ir/news/424805
۲ــ مجادله/۲۲

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false