×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مشکل بزرگ، کم کاری تحت عنوان تحریم

همواره در کشور ما کسانی هستند که همه مشکلات را به تحریم ها ربط می دهند. اما واقعیت این است که اثر کم همتی مسولان بیشتر از تحریم ها است.

سکاندار کشتی انقلاب در بخش اقتصادی بیانیه گام دوم، مشکلات کشور را صرفا به خاطر تحریم ندانست: «اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه ی گرگ است» خطایی نابخشودنی است.»

کسی منکر نمی شود که کشور، تحریم است و مشکاتی هم از این بابت برای کشور به وجود آمده است؛ اما این همه ماجرا نیست. واقعیت این است که تحریم ها در عین حال که سخت و ناگوار است اما سبب شکوفایی در بخش هایی هم شده است. زیرا که توجه مسولان را به توان داخل معطوف ساخت و خلاقیت هایی را سبب شد.[۱] همان گونه که قرآن می فرماید: « عَسى‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لکمْ وَ عَسى‏ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لکُمْ؛ چه بسا چیزى را خوش نداشته باشید، حال آن که خیر شما در آن است. و یا چیزى را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است.»[۲]

نکته مهم: متاسفانه کسانی با بزرگنمایی تحریم ها، کشور را به یک فرد به بن رسیده توصیف می کنند تا خواسته یا ناخواسته، کشور را به سمت دشمنان خوش خط و خال سوق دهند. در حالی که سرنوشت کشورهای اعتماد کرده به وعده های توخالی آمریکا را می بینند؛ اما باز هم ….

با خواهش و تمنا از آمریکا و نوکران او نیز گشایشی حاصل نمی شود. اگر گشایشی حاصل می شد تا الان حاصل شده بود. زیرا که ما تمام تعهدات خود را در برجام انجام دادیم تا مثلا آمریکا تحریم ها را بردارد؛ اما با وجود تاکید آژانس هسته ای بر انجام یافتن تعهدات ایران، آمریکا از برجام خارج،و هر روز تحریم تازه ای (حتی تحریم دارویی) اعمال می کند. اینجاست که باید مسولین همت کرده و با دور زدن تحریم ها و نظایر آن، از حقوق ملت ایران پاسداری کنند.

 

پی نوشت

۱ــ کیک کنید

۲ــ بقره/۲۱۶

 

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false