×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کرونا را با آرمش معنوی شکست دهیم

علیرغم سخنان بی اساس دشمنان اسلام؛ تنها آرامش دهنده انسان ها، یاد خداست. مخصوصا در این روزها که کرونا، دنیا را در نوردیده است و کشورهای به ظاهر پیشرفته غربی، در مقابل آن درمانده اند و راه چاره را در به صدا درآوردن ناقوس کلیساها می دانند.

 

قرآدر مورد تنها آرامش دهنده قلب ها می فرماید: «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُ‏ الْقُلُوبُ؛ آگاه شوید که تنها با یاد خدا آرام ‏بخش دل هاست.[۱]

این روزها که مصادف با ماه شعبان است و ماه مبارک رمضان را نیز در پیش رو داریم؛ فرصت مناسبی برای توسل به خدا و اهل بیت (علیهم السلام) و کسب آرامش است. آرامشی که دنیا دریافته است در این روزهای کرونایی، آن را کم دارد.

یکی دیگر از اسباب ارامش در این روزها، در کنار هم بودن خانواده هاست. «وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُون‏؛ و یکى از آیات (لطف) او آن است که براى شما از جنس خودتان جفتى بیافرید که در کنار او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رأفت و مهربانى برقرار فرمود. در این امر نیز براى مردم با فکرت ادله ‏اى (از علم و حکمت حق) آشکار است.»[۲]

نکته: البته بین آرامشِ حاصل از یاد خدا و آرامش حاصل از مودت بین زوجین، منافاتی وجود ندارد؛ زیرا آرامش بین زوجین؛ یکی از آیات خداست.

انشاءالله که خانواده ها با آرامش کامل در کنار هم؛ و با آرامش حاصل از عبادت خدا در این ماه های خوب خدا، کرونا را شکست دهند.

پی نوشت

۱ــ رعد/۲۸

۲ـــ روم/۲۱

 

true
برچسب ها : , , , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false