×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سرداری که دلداده و شاگرد مکتب روح الله بود

یکی از برکات مکتب روح الله، وجود افرادی مانند حاج قاسم بود که شرق و غرب را به تحسین واداشت. ایشان کسی بود که یک نظامی در تراز انقلاب اسلامی را نشان می داد. البته الحمدالله از این سرداران کم نداشته و نداریم.

آشنایی  حاج قاسم با حضرت روح الله، از یک عکس در ورزشگاهی در مشهد شروع شد.[۱] این آشنایی مسیری شد که تا شهادت سردار دلها ادامه داشت. «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.»[۲]

حاج قاسم دلاوری بود که بعد از جنگ تحمیلی، تمام تلاش خود را برای تقویت ایران اسلامی و مکتب حضرت روح الله گذاشت.[۳] ایشان مرد میدان بود و هراسی از کشته شدن نداشت و حتی باید گفت عاشق شهادت بود. زیرا کسی که در مکتب روح الله شاگردی کرده باشد، باید هم اینگونه بیندیشد.

ایشان سرداری بود که دشمنانش از او حساب می بردند و جرات رویارویی با او را نداشتند و آخرش هم ناجوانمردانه او را به شهادت رساندند.

راهش پررهرو باد.
انشاالله

پی نوشت
۱__حاج‌قاسم و امام؛ عاشقانه‌ای که از یک عکس شروع شد

۲__ احزاب/۲۳

۲__ احزاب/۲۳
۳__روایت حجت‌الاسلام شیرازی از سیر زندگی سردار سلیمانی/ ژنرال بعثی، یک روز روبروی حاج قاسم بود یک روز نیروی او!

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false