×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تحقق آرزوی عباس میرزا در مکتب حضرت روح الله

یکی از خاطرات تلخ تاریخی که در اذهان ملت ایران باقی مانده، جنگ های نافرجام ایران و روسیه تزاری در زمان قاجار است. عباس میرزا فرمانده قشون ایران، پس از پیروزی های اولیه در نامه ای به فرزندش، متجاوزان را قابل شکست دانسته و فتح و پیروزی را از خدا می خواهد؛ و بعد از مغلوبه شدن جنگ، بعد از آرزوی کوبیدن سر دشمن بر سنگ،  می گوید: «زیاده چه بنویسم که کار به یک مو بسته است یا کمر اسلام العیاذبالله خواهد شکست یا ریشه کفر از روی زمین برکنده خواهد شد.»[۱] به عبارت دیگر، عباس میرزا آرزو کرد که اسلام در مقابل دنیای کفر، سربلند و پیروز باشد. این آرزو با فرماندهی سردار مجاهد مکتب روح الله یعنی سردار سلیمانی عزیز محقق شد.

از آرزوی عباس میرزا، آدم به یاد سخنان حضرت روح االله می افتد که فرمود: «اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست، یا همه آزاد می‌شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می‌رسیم…یا دست یکدیگر را در شادی پیروزی جهان اسلام در کل گیتی می‌فشاریم و یا همه به حیات ابدی و شهادت روی می‌آوریم.»[۲]

سردار مجاهد مکتب روح الله ، در مقابل دنیای مستکبران ایستاد و در شادی ملت های دیگر مسلمان نظیر سوریه و عراق شریک شد. «وَ ما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ ؛ چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟.»[۳]

سردار مجاهد مکتب روح الله ، هم آرزوهای تاریخی ملت ایران را برآورده کرد و هم ملت های دیگر را از دست داعشیان کفتار صفت نجات داد.

نکته: باید دانست جنگ های آنزمان ایران با روسیه تزاری بوده است و نباید بحث را به حال حاضر کشاند که چرا ایران با روسیه در سوریه همکاری می کند.

پی نوشت
۱_عباس میرزا؛ ‌بانی اصلاحاتی بود که سرانجام در جنبش مشروطیت متبلور شد
۲__ صحیفه امام خمینی » جلد ۲۰ » صفحه ۳۲۵
۳__ نساء/۷۵

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false