×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گرفتن آرامش از دشمنان ، جزای بر هم زدن آرامش ما

در جریان تشییع شهدای شاهچراغ شیراز، سردار سلامی فرمانده کل سپاه، با اشاره به دفن شدن آرزوهای آمریکا در ایران، خطاب به رژیم سعودی گفت: «زیاد آرام نباشید که آرامشتان را می‌گیریم.»[۱] سخنان سردار سلامی در مورد گرفتن آرامش از دشمنان ، انسان را به یاد سخنان حکیمانه و تاثیرگذار امام راحل می اندازد. «با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه ای‏‎ ‎‏آرامتان نمی گذارند.‏»[۲] البته دشمن اصلی ما آمریکاست ولی متاسفانه عربستان، این کشور وهابی، مزدور آمریکا شده است و نقش بازوی شیطانی آن کشور را ایفا می کند. بنابراین ما باید حواسمان نیز به این دشمن به ظاهر مسلمان باشد.
اگر امام عزیز در مورد دشمنان گفته فوق را فرمود، وامدار کلام پروردگار بود که می فرماید: «وَلَا تَهِنُوا فِی ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ ۖ إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ؛ و در تعقیب و جستجوی دشمن سستی نکنید. اگر شما [در رویارویی با دشمن] درد و رنج می بینید، آنان نیز چون شما درد و رنج می‌بینند.»[۳] پیام آیه این است که در گرفتن آرامش از دشمنان شک نکنید ، همانگونه که آنها آرامش شما را بر هم می زنند، و بدانید اگر چه دشمنان به شما زخم های جسمی و روحی می زنند، اما خودشان نیز به همان اندازه زخم برمی دارند.

در همین حوادث اخیر، ما زخم هایی برداشتیم و خسارتی را متحمل شدیم، اما دشمن نیز بی خسارت نبوده و نیست. آنها الان چقدر حرص و جوش می خورند که چرا با آنکه هر نوع برنامه ریزی برای هرج و مرج در ایران دارند، ایران قویتر می شود و در گرفتن آرامش از دشمنان خود جسورتر خواهد شد؟ در حالی که که همین روش، در سوریه و عراق و… جواب داده بود؟

حاصل اینکه؛ در تشییع جنازه شهدای حادثه تروریستی شیراز، سردار سلامی، اشاره صریحی به گرفتن آرامش از دشمنان منطقه ای و اربابانشان کرد. انشاءالله این وعده محقق شود.

پی نوشت ها
۱- تشییع شهدای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) / سردار سلامی: شیراز را از آسمان ببینید، این شیراز و ایران واقعی است؛ شما مردم ثابت کردید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

۲- صحیفه امام جلد ۲۱، ص ۳۲۹.

۳- نساء، آیه۱۰۴٫

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false