×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
هم به خود ببالیم و هم احساس مسولیت کنیم

هم به خود ببالیم و هم احساس مسولیت کنیم

احساس مسولیت کردن نسبت به تکالیف دینی، یکی از وظایف هر مسلمان است. حالا اگر کسی یا کسانی، احساس مسولیت نکنند، دین خدا تعطیل نخواهد شد؛ بلکه خداوند، دین خود را به دست کسان دیگر خواهد سپرد. «یَأَیهُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتىِ اللَّهُ بِقَوْمٍ یحُبهُّمْ وَ یحُبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلىَ الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلىَ الْکَافِرِینَ یجُاهِدُونَ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ وَ لَا یخَافُونَ لَوْمَهَ لَائم؛ اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانى نمى‏ رساند؛ خداوند جمعیتى را مى‏ آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد مى‏ کنند، و از سرزنش هیچ ملامت گرى هراسى ندارند.»[۱] طبق حدیثی از پیامبر اسلام یکی از احتمالات قوم جدید «سلمان و هموطنان او» هستند. [۲]
ما ایرانی ها هم باید به خود ببالیم و هم احساس مسولیت کنیم؛ وگرنه…

در آیه فوق به یک نکته مهم اشاره شده است و آن این که قوم جدید، خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد. یعنی دوست داشتن خدا و اهل بیت(علیهم السلام) باید حساب شده و طبق فرمایشات ایشان باشد.
جدا از فرمایشات اهل بیت(علیهم السلام) در مورد شیعه حقیقی[۳]، در آیه ۳۱ آل عمران می خوانیم: «قُل إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی‏ یُحْبِبْکُمُ‏ اللَّه‏؛ بگو(ای پیامبر) اگر خدا را دوست مى ‏دارید، از من پیروى کنید! تا خدا (نیز) شما را دوست بدارد.»[۴]

در آیه فوق گفتیم که قوم جدید، هم خدا را دوست دارند و هم خدا آنها را دوست دارد؛ در این آیه، به صراحت دوست داشتن خدا را منوط به اطاعت از پیامبر( وسایر معصومین)می داند. به عبارت دیگر، اگر ما فکر کنیم خدا و اهل بیت (علیهم السلام) را دوست داریم، ولی به فرمایشات آنها عمل نکنیم، فکر دقیقی نکرده ایم.
مگر می شود ما برای ابا عبدالله(علیه السلام) سینه بزنیم و  بعدا نماز را نعوذبالله مسخره کنیم؟ مگر حضرت در روز عاشورا در زیر تیرهای دشمن به نماز نایستادند؟ گذشته از این، بهانه کافی به دست وهابیت می دهیم که بگویند اینها برای امامی که در قرآن نیامده(و به زعم وهابیت بدعت است) سینه می زنند، ولی نماز را که بارها در قرآن آمده، نه تنها نمی خوانند؛ بلکه تخریب می کنند.

خلاصه کلام این که؛ خداوند، دین خود را منتظر من و تو نمی گذارد که هر وقت دلمان خواست، یاریش کنیم و هر وقت منافعمان اقتضا کرد، برای دین جوک بسازیم(برای نماز و روزه وحجاب و…).

نکند شیعیان کشورهای دیگر و یا تازه مسلمانان(شیعه شده) از ما جلو بزنند، نکند خدا دین خود را(به خاطر کم کاری ما) به آنها بسپارد.
خدا نکند…

پی نوشت

۱ـــ مائده/۵۴

۲ــ تفسیر نمونه، ج۴، ص۴۱۷

۳ــ امام صادق(علیه السلام): «به خدا سوگند، شیعه على علیه السّلام نیست، مگر کسى که شکم و عورتش را از حرام نگه بدارد و اعمالش را براى [جلب رضایت‏] پروردگارش انجام دهد و به ثواب و پاداش او امیدوار باشد و از کیفرش بهراسد». صفات الشیعه، ابن بابویه، محمد بن على، ترجمه توحیدى ؛ ص۳۳

۴ــ آل عمران/۳۱

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد