×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گام دوم، منتظر جوانان اقتدا کننده به علی اکبر حسین (علیه السلام)

چنانکه می دانیم رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، پرچمداری آینده انقلاب را از آن جوانان دانستند: «دهه ‌های آینده دهه ‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید.»[۱] جوانانی که باید به الگوهایی مانند حضرت علی اکبر(علیه السلام) اقتدا کنند، جوانانی که در جنگ تحمیلی با اقتدا به حضرت علی اکبر (علیه السلام) و قاسم بن الحسن (علیه السلام)، صدام و صدامیان را به مذلت نشاندند و اینک در گام دوم نیز باید، هوشیارانه تر از قبل در میدان باشند.

جوانانی که در دفاع مقدس به تاسی از اهلبیت(علیهم السلام) و مخصوصا جوان کربلا ــــ حضرت علی اکبر (علیه السلام) ــــ به میدان حق علیه باطل شتافتند، کسانی بودند که از عمق دل به خدا اعتقاد و اعتماد داشتند. «إِنهَّمْ فِتْیَهٌ ءَامَنُواْ بِرَبِّهِمْ وَ زِدْنَاهُمْ هُدًی؛ آنها جوانانى بودند که به پروردگارشان ایمان آوردند، و ما بر هدایتشان افزودیم.»[۲]

سنت خدا این است که اگر کسی یا کسانی در جهت رضای او گام بردارند، به تعبیر آیه فوق، هدایت می شوند (یعنی خداوند آنها را به راه رشد و کمال رهنمون می شود). «اى کسانى که ایمان آورده‏ اید، اگر خدا را (پیامبر و دین و کتاب او را) یارى نمایید خدا هم شما را (در رسیدن به اهدافتان) یارى مى‏ کند و قدم‏ هاى شما را استوار مى‏ دارد.»[۳] این سنت خدا، در مورد جنگ تحمیلی ما اتفاق افتاد و دنیا را به اعجاب واداشت، و  در سال های اخیر نیز  جوانانی از  جنس دفاع مقدس(سردار سلیمانی و…) در قالب مدافعان حرم، داعش و داعشیان را به خاک ذلت نشاندند.

 

البته جوانان دیگری هستند که گر چه در میدان جنگ نظامی نیستند؛ اما برای سربلندی ایران در عرصه های مختلف مجاهدت می کنند و حتی ممکن است در این راه نیز  به شهادت برسند(جوانانی که به شهدای هسته ای اقتدا می کنند). این جوانان نیز به حضرت علی اکبر(علیه السلام) اقتدا می کنند.

 

نکته مهم: البته کمک خداوند به اهل ایمان، لزوما به معنای پیروزی ظاهری نیست؛ چه بسا در ظاهر، پیروزی نصیب اهل ایمان نشود ولی مانند جریان کربلا ــ که حضرت علی اکبر(علیه السلام) در آن نقش داشت ــ به بستری برای رشد و بالندگی دین، و نیز رسوایی ظالمان تبدیل شود. به عبارت دیگر، پیروزی ظاهری در جنگ، و شهادت، هر کدام در جای خود برای اهل ایمان، ارزش دارد. « برای اهل ایمان،  «بگو: آیا در حق ما جز یکى از دو خصلت نیک را انتظار مى ‏برید (پیروزى در نبرد یا شهادت در راه حق)؟ و ما نیز درباره شما انتظار مى‏ بریم که خداوند شما را عذابى از جانب خودش یا به دستان ما برساند (هلاکت در حال کفر یا قتل در حال کفر).»[۴

 

پی نوشت

۱ــ کلیک کنید

۲ــ کهف/۱۳

۳ــ محمد/۷

۴ــ توبه /۵۲

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false