×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مدیریت رهبری در جریان کوی دانشگاه

مدیریت رهبری در جریان کوی دانشگاه
یکی از حوادث تلخ تیر ۷۸، به وجود آمدن حادثه کوی دانشگاه بود که دست های خارجی در آن نقش عمده ای داشتند و متاسفانه عده ای فریب خورده داخلی نیز با آن همراهی کردند. رهبر معظم انقلاب با درایت خویش، کشور را از آن بحران به فضل خدا به سلامت عبور دادند.

رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان با ابراز تاسف از این حادثه تاسف بار و تلاش برای تعقیب مسببان آن گفتند: « مثلاً فرض کنید اهانت به رهبرى کردند – باز هم باید صبر و سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند و یا پاره کردند، باید سکوت کنید. نیرویتان را براى آن روزى که کشور به آن نیازمند است، براى آن روزى که نیروى جوان و مؤمن و حزب ‏الّلهى باید در مقابله با دشمن بایستد، حفظ کنید.»[۱] این سعه صدر رهبری باعث شد که خیلی از التهابات بخوابد و نیروهای مومن دست به اقدام احساسی نزنند.

سعه صدر رهبری در ماجرای کوی دانشگاه، انسان را به یاد حدیثی از مولا علی(علیه السلام) می اندازد: «لَیْسَ الْحَلِیمُ مَنْ عَجَزَ فَهَجَمَ وَ إِذَا قَدَرَ انْتَقَمَ إِنَّمَا الْحَلِیمُ مَنْ إِذَا قَدَرَ عَفَا وَ کَانَ الْحِلْمُ غَالِباً عَلَى کُلِّ أَمْرِه‏؛ کسى که چون ناتوان شود هجوم برد و چون قدرت یابد انتقام گیرد بردبار نیست، بلکه بردبار کسى است که قدرت داشته باشد اما گذشت کند و بردبارى بر تمامى امور او غالب باشد.»[۲] بردباری رهبری و نیز پیام او به مردم برای هوشیار بودن در مقابل نقشه های دشمنان، باعث شد ک مردم در ۲۳ تیر به خیابان ها بیایند و حماسه بی نظیری را رقم بزنند.

لبیک مردم به پیام رهبری در جریان کوی دانشگاه، حدیثی دیگر از مولی الموحدین را فراروی انسان قرار می دهد: «مَن جَعَلَ مُلکَهُ خادِماً لِدینِهِ اِنقادَ لَهُ کُلُّ سُلطانٍ، وَ مَن جَعَلَ دینَهُ خادِمَاً لِمُلکِهِ طَمَعَ لَهُ کُلُّ اِنسانٍ؛ هر کسی که مقام و قدرت خود را در خدمت دین قرار دهد، همه قدرت ها تسلیم او خواهند شد.»[۳] این حدیث اشاره به مدیریت معنوی دارد؛ یعنی اگر کسی مدیریت دین را در زندگی خود حاکم کنند، خدا اسباب و مسببات را به نفع او به جریان در می آورد(نفوذ کلام رهبری در بین مردم).

پی نوشت
۱ــ کلیک کنید
https://www.mashreghnews.ir/news/424805

۲ــ تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص ۲۸۶ ، ح ۶۴۳۷

۳ــ غرر الحکم، ص ۳۴۴

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false