×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شبهه افکنان خود را به کوری زده اند

در سالیان اخیر که بحث مبارزه با تکفیری و اربابان غربی و آمریکایی آن ها توسط جبهه مقاومت شدت گرفته است؛ شبهاتی نیز در فضای مجازی توسط تیم رسانه ای آن ها، مطرح می شود که مگر می شود یک نفر مسلمان نظامی در مقابل ده نفر کافر نظامی بایستد و حتی آن ها را شکست دهد؟

قبل از هر چیز باید گفت که شبهه کنندگان بیشتر از همه، مضمون این آیات را می بینند(شکست صدام از ایران، و  رژیم صهیونیستی از  جنبش های مورد حمایت ایران ) اما خود را به کوری زده اند.

 

اگر چه در آیه ۶۵ انفال از غلبه یک مسلمان بر ده کافر در میدان جنگ سخن به میان آورده؛ اما در آیه بعدش این تقابل را یک به دو کرده است. «فَإِن یَکُن مِّنکُم مِّاْئَهٌ صَابِرَهٌ یَغْلِبُواْ مِاْئَتَینْ‏ وَ إِن یَکُن مِّنکُمْ أَلْفٌ یَغْلِبُواْ أَلْفَینْ‏ بِإِذْنِ الله؛ پس اگر از شما صد تن صابر باشند بر دویست تن غلبه مى‏ کنند، و اگر از شما هزار تن باشند، به خواست الهى بر دو هزار تن غلبه کنند.»[۱]

می دانیم که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ های خود با حزب الله و حماس(جنبش های مورد حمایت ایران) چه بسا ده برابر و بیشتر از آن ها بود؛ اما شکست خورد. اگر بگوییم که به علت هایی رژیم غاصب شکست خورده و موردی بوده؛ باید گفت که اگر موردی بوده طبیعتا باید جبران می کرد. ما کار به حزب الله نداریم که نیرو و تجهیزات بیشتری دارد. مگر حماس چقدر نیرو و تجهیزات دارد؟ تازه رژیم سفاک صهیونیستی در چند جنگ متوالی از حماس شکست خورده است و جایی دیگر برای آزمون امتحان و خطا نمانده است.

 

این را هم باید گفت قبل از شکست دولت یهود از حزب الله، معادله برعکس بود و رژیم صهیونیستی در مقابل دولت های عربی دست برتر را داشت.

 

بنابراین باید به شبهه افکنان گفت شما چیزی را که می بینید از ترس روبرو شدن با آن به مغالطه و شبهه پراکنی رو آورده اید. «فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصار؛ پس ای صاحبان خرد، پند بگیرید.»[۲]

 

خدا رحمت کند سردار سلیمانی که در طول جنگ ۳۳ روزه و جنگ حماس با رژیم صهیونیستی نقش آفرینی کرد و آیات فوق را جلو چشم مسلمان و کافر قرار داد.

پی نوشت

۱ــ انفال/۶۶

۲ــ حشر/۲

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false