×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سرداری که آسمانی شد

چنان که می دانیم مردم در مراسم تشییع سردار دل ها سردار سلیمانی، سنگ تمام گذاشتند. این بدرقه باشکوه سردار تا خانه ابدی را مقام معظم رهبری یوم الله نامید.

اگر چه ایام الله را بیشتر به روز های نعمت و دستاورد می شناسیم؛ اما علاوه بر آن، آزمایش ها هم می تواند ایام الله باشد. چنان که پیامبر رحمت می فرمایند: «ایام الله نعمائه و بلائه ببلائه سبحانه‏؛ ایام الله روز نعمت های خدا و آزمایش هاى او به وسیله بلاها است‏.»[۱]

اگر چه روز تشییع سردار دل ها روز غمباری برای ملت ایران بود؛ اما ملت ما این مصیبت ها را در مقابل مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) ناچیز می داند.

اگر ما از این زاویه  به شهادت سردار نگاه کنیم، شهادت این شیر مرد مقاومت را ایام الله می دانیم. می دانیم که عامل عزیز شدن سردار سلیمانی، عشق به خدا و اهل بیت عصمت و طهارت بود. «وَ لِلَّهِ الْعِزَّهُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنین‏؛ عزت مخصوص خداوند و پیامبر او و مؤمنان است.»[۲] هنگامی که رسول خدا با آنهمه عزت و بعد از آن دشمنی ها و توطئه ها به دیدار حضرت حق می رود(و نیز  بقیه اهل بیت)، افراد عادی مثل سردار سلیمانی که دیگر جای خود دارد.

 

گر چه شهادت ایشان غمبار و مظلومانه بود؛ اما یک پیروزی و عزت بود. «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَى‏ الْحُسْنَیَی؛ بگو: آیا درباره ما جز یکى از دو نیکى [پیروزى یا شهادت‏] را انتظار مى‏برید؟»[۳]

خداوند ایشان را با اهلبیت عصمت و طهارت و شهیدان دشت کربلا محشور بفرماید. انشاءالله.

 

پی نوشت

۱ـــ تفسیر” نور الثقلین” جلد ۲ صفحه ۵۲۶

۲ــ منافقون/۸

۳ــ توبه/۵۲

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false