×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حضور ایران در سوریه ؛ آینده نگری رهبری

حضور ایران در سوریه ؛ آینده نگری رهبری
حضور ایران در سوریه یکی از بحث های داغ این سال ها در محافل سیاسی و بین مردم بود حتی برخی مسولان کشور، چنان دل خوشی از حضور ایران نداشتند؛ اما رهبر معطم انقلاب با درایت و آینده نگری فرمودند که اگر قدم اول را عقب بنشینیم، قدم های بعدی را نیز ناچارا باید عقب بنشینیم.[۱]

رهبر معظم انقلاب به خوبی دریافته بودند که چون کشور سوریه دشمن رژیم صهیونیستی است، آماج حملات تروریست ها قرار گرفته است، و از آنجا که ایران نیز در خط مبارزه با رژیم صهیونیستی است، دیر یا زود به سراغ ایران خواهند آمد. چنان که در ماجرای تیراندازی به مجلس و مرقد امام، تروریست های تکفیری، چیزی از بی رحمی وقساوت فروگذار نکردند.

رهبر معظم انقلاب دریافته بودند که دشمنان به این راحتی ما را رها نمی کنند و به طرق مختلف(جنگ نیابتی)، درصدد مبارزه با ما (ایران) هستند. «وَ لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ‏ عَنْ دینِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا؛ و کافران پیوسته با شما مسلمین کارزار کنند تا آنکه اگر بتوانند شما را از دین خود برگردانند.»[۲] بنابراین ما رفتیم و در یک خاکریز جلوتر از خاکریز مرز خود با آنها درگیر شدیم و این یک نکته کاملا عقلی و منطقی بود. زیرا که به فرموده مولای متیان: «الْمُؤْمِنُ‏ کَیِّسٌ‏ عَاقِلٌ؛ مومن هشیار و عاقل است»[۳]

علاوه بر این نکته(افزایش امنیت و اقتدار ایران)، فرهنگ شهادت و شهادت طلبی بار دیگر در بین جوانان و مردم قهرمان ایران، به گل نشست(مدافعین حرم).

حتی از نظر اقتصادی به سود ایران شد؛ مثلا تحلیل گری در زمان سفر رییس جمهور محترم  به عراق و بستن قرارداد با آن کشور، گفت که اگر سپاه قدس و سردار سلیمانی، یک سوم این پول را برای مبارزه با داعش در عراق صرف کردند، حالا با عراق امن و نجات یافته از داعش، قرارداد میلیاردی  می بندیم. در حالی که اگر آن هزینه را نمی کردیم، این امنیت برای سفر ریس جمهور و به تبع آن، قرارداد بستن نبود.
بنابراین حضور ایران در سوریه و منطقه، علیرغم تبلیغات سوء، به نفع ایران شد.

پی نوشت
۱ــ کلیک کنید

۲ــ بقره/۲۱۷

۳ـــ تصنیف غرر الحکم و درر الکلم ص۸۹

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false