×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اربعین و ترس دشمنان اسلام از قدرت یابی شیعه

یکی از اثرات زیبای پیاده روی اربعین که دشمنان مکتب اهلبیت را هراسان کرده است، قدرت یابی شیعه است. بنابراین از هر هجمه ای علیه پیاده روی اربعین دریغ نورزیده و سعی در عدم پخش این حماسه در رسانه های خود دارند.[۱]

پبا وجود همه کارشکنی های رسانه های معاند، اما شور پیاده روی اربعین، سال به سال، افزایش پیدا می کند. به فرمایش قرآن، «یُرِیدُونَ أَن یُطۡفِـُٔواْ نُورَ ٱللَّهِ بِأَفۡوَٰهِهِمۡ وَیَأۡبَى ٱللَّهُ إِلَّآ أَن یُتِمَّ نُورَهُۥ وَلَوۡ کَرِهَ ٱلۡکَٰفِرُونَ؛ کافران مى خواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانۀ خود) خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهاى ظهور و حد اعلاى کمال برساند هر چند کافران ناراضى و مخالف باشند.»[۲] بنا به فرمایش این آیه، هجمه دشمنان علیه مراسم اربعین، راه بجایی نخواهد برد و کیفیت و تاثیر این حماسه را کم نخواهد کرد.
نکته مهم: نویسنده این سطور با مقایسه کردن مراسم اربعین با مراسم حج، چندان موافق نیست. زیرا دشمنان مکتب اهلبیت از کیفیت مراسم اربعین می  ترسند نه از کمیت. به عبارت دیگر اگر مراسم اربعین با کمیت بیشتری هم برگزار شود، ولی کیفیت و تاثیر مناسب(فرهنگ مقاومت حاصل از حماسه حسینی) را نداشته باشد، مشکلی برای دشمنان ایجاد نمی کند. مراسم حج نیز اگر با کیفیت بیشتر و حتی کمیت کمتری برگزار شود، قطعا خار چشم دشمنان اسلام خواهد بود.

سخن آخر اینکه، دشمنان اسلام از مراسم اربعین واهمه دارند و همه سعی خود را برای محو آثار آن در رسانه هایشان بکار می گیرند.

پی نوشت ها
۱- تلاش رسانه‌های غربی برای سانسور خبری واقعه اربعین
۲- سوره مائده، آیه۳۲٫

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false