×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سیره حسینی در کمک به فقرا خلاصه می شود

هر سال هر چه به اربعین سرور و سالار شهیدان نزدیک می شویم، و عشق و دلدادگی به آن امام بی کفن، کشور اسلامی ما را در بر می گیرد، هجمه بدخواهان نیز نسبت به مساله اربعین بیشتر خواهد شد. دو قطبی سازی بین کمک به فقرا ، و پیاده روی اربعین ، از آن نخ نماترین شبهات است. در حالی که در سیره حسینی، کمک به فقرا و نیازمندان از جایگاه والایی برخوردار است.

در سخاوت سالار شهیدان همین بس، وقتی که بنی اسد می خواستند جسد مطهر ایشان را دفن کنند، در بدن مطهرشان، زخم کهنه ای را دیدند که متفاوت از زخم های دیگر بود؛ علت را از امام سجاد(علیه السلام) پرسیدند، آن حضرت فرمود: «هذا مما ینقل الجراب علی ظهره الی منازل الارامل و الیتامی ؛ این زخم در اثر حمل بار و کیسه های غذا و هیزم به خانه های بیوه زنان، یتیمان و مستمندان می باشد که پدرم بر دوش خویش آنها را حمل می کرد.»[۱]
آری، راه و رسم امام حسین (علیه السلام) دستگیری از نیازمندان است. راه و رسمی که بحمدالله در کشور اسلامی رواج داشته و دارد. مثل «جشن عاطفه ها» در ابتدای سال تحصیلی برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت، «جشن نیکوکاری»، برای کمک به خانواده های کم بضاعت در آستانه سال نو، «جشن گلریزان» برای  کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، وغیره.
در همین بیماری اخیر(کرونا)، جهانیان شاهد کمک های مومنانه مردم ایران اعم از ماسک و اقلام بهداشتی، و اقلام ضروری دیگر به هموطنان خود بودند؛ در حالی که کشوری مثل آمریکا، محموله های ماسک دیگر کشورها را به سرقت می برد.[۲]

سخن آخر اینکه، راه و رسم امام حسین (علیه السلام) یعنی دستگیری از فقراء جامعه. این راه و رسم در کشور ما بحمدلله رواج دارد. با این وجود اما هجمه بدخواهان زیاد است و در ایامی مثل اربعین، با قطبی سازی کاذب،  کمک به فقرا را در مقابل پیاده روی اربعین قرارمی دهند، اما به فضل خدا نمی توانند مانعی برای سیل خروشان پیاده روی اربعین باشند.
پی نوشت
۱- بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۱۹۰

۲- برلین: اقدام آمریکا در ضبط محموله ماسک آلمان «دزدی مدرن» است.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false