×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
انتخاباتی بانشاط، مجلسی قوی، کشوری قوی

بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، تقریبا هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است. این نکته یکی از نقطه قوت های انقلاب ماست که باید با انتخاب اصلح و کاردان و معتقد به انقلاب و ارزش ها، همراه شود.

 

قرآن در آیه ۳۸ شوری می فرماید: «وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاهَ وَ أَمْرُهُمْ شُورى‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُون‏؛ و کسانى که دعوت پروردگارشان را اجابت کرده و نماز را برپا مى‏ دارند و کارهایشان به صورت مشورت در میان آن هاست و از آنچه به آنها روزى داده ‏ایم انفاق مى‏ کنند.»[۱] این آیه، کارهای اجتماعی نظر مشورت کردن و کمک کردن به همدیگر را به ما می آموزد.

 

می دانیم که مشورت کردن با هم در سطح کلان، همان انتخابات است. به عبارت دیگر، مردم در انتخابات از هم می پرسنند(به کی رای می دهی) از هم استدلال می خواهند، نکات قوت و ضعف هم را به هم می گویند و…(این مشورت کردن است). از طرف دیگر انتخابات برای نهادی برگزار می شود(مجلس) که بیشترین ارتباط را با شور و مشورت و چانه زنی دارد.

 

پیداست هر چه مجلسی قوی تر و کارآمدتر و ولایی تر داشته باشیم؛ به همان اندازه دشمنان نظام ناامید و عصبانی می شوند  و دیگر به تصویب طرح هایی که به نفع آنان است(برجام  و اف ای تی اف و…) چشم طمع ندارند.

نکته مهم: همواره دنیای غرب، دم از دموکراسی و انتخابات می زند؛ در حالی که مشارکت مردمی آن ها چه بسا از ما کمتر باشد. ما باید این مشارکت مردمی را ارج نهاده و آن را به سمت و سوی انتخاب هایی بانشاط برای کشور سوق دهیم.

حاصل سخن آن که؛ یکی از نقاط قوت انقلاب ما، تعداد انتخابات آن(هر سال یک بار) و نیز مشارکت بالای مردمی در انتخابات است. انشاءالله که در دوم اسفند، مردم با مشارکت بالا در انتخابات، حماسه دیگری بیافرینند و با انتخاب اصلح، به قوی تر شدن کشورمان کمک کنند.

 

 

پی نوشت

۱ــــــ شوری/۳۸

 

 

 

 

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false