×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
از هر ریزشی نباید نگران شد

از اول انقلاب، متاسفانه ریزش هایی در بین مسولان بوده است. با وجود آن که ما باید حتی الامکان از ریزش آن ها جلوگیری کنیم، اما اگر آن ها اصرار بر ریزش خود داشتند؛ باید زیاد محزون نشویم که انقلاب از دست رفت و از این قبیل سخنان. چه بسا نبود آن ها به نفع انقلاب تمام شود(بعدها بدانیم).

در صدر اسلام نیز از این ریزش ها بود. اما خداوند به پیامبرش می فرماید: «لَوْ خَرَجُواْ فِیکمُ مَّا زَادُوکُمْ إِلَّا خَبَالًا وَ لَأَوْضَعُواْ خِلَالَکُمْ یَبْغُونَکُمُ الْفِتْنَه وَ فیکُمْ سَمَّاعُونَ لَهُم‏؛ اگر با شما (برای جهاد) بیرون مى‏ آمدند جز شر و فساد براى شما نمى ‏افزودند و در میان شما رخنه مى‏ کردند، در حالى که درباره ‏ى شما فتنه‏ جویى مى‏ کردند، و در میان شما براى ایشان جاسوسانى هست.»[۱]

 

هر چند برخی از ریزش ها، دل انسان را به درد می آورد و او را به تاسف خوردن وا می دارد؛ اما واقعیت این است «می شود کسی که خواب است را بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده نه». ممکن است انسان برای خیلی از افراد ریزشی، تاسف بخورد ولی بعدها بداند و بگوید که چه خوب شد رفت.

 

فراز پایانی آیه می فرماید: «وَ فیکُمْ سَمَّاعُونَ لَهُم؛ از میان آنها در میان شما جاسوسانی هست.»

چه بسا خیلی از ریزش ها (از ورزشکار و دکتر و …) که چقدر انسان هم حسرت تخصص آن ها را می خورد، جاسوس باشند و ما ندانیم. چه بسا اول انقلاب برای رفتن بنی صدر و مانند او، حسرت ها خورده شد، اما بعدا معلوم شد که آنچه که می دانیم.

علاوه بر این، ریزش هایی هست که انسان در همین اوایل می داند که آب به آسیاب دشمن می ریزند و نیاز به گذشت زمان ندارد؛ مثلا سلبریتی هایی که برای یک خطای انسانی در حادثه هواپیمای اوکراینی، دست به تحریم جشنواره زدند. در حالی که می دانند همواره این خطاهای انسانی در دنیا بوده و علاوه بر آن، اذهان مردم را از حمله موشکی سپاه و محکومیت شهادت سردار، به سوی منافع دشمنان بردند(کمرنگ نشان دادن حمله موشکی سپاه). البته اینان سابقه درخشانی در دفاع از کشور و انقلاب و ارزش ها ندارند و بعضا سابقه منفی هم دارند؛ ولی به اسم مردم، نان در می آورند.

پی نوشت

۱ــ توبه/۴۷

 

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false