×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
این مستبد از رو نمی رود که هیچ، پر روتر شود

انسان که در حال و روز آمریکای مستبد فکر می کند، به یاد برخی از چهره های مغضوب در قرآن می افتد. نمرود زمان حضرت ابراهیم(علیه السلام) یکی از آنها بود. با آنکه این شخص مغرور و جاه طلب، در مقابل سخنان بجا و دندان شکن حضرت ابراهیم(علیه السلام) حرفی برای گفتن نداشت، اما روحیه خود را از دست نداد و همچنان به دشمنی با آن پیامبر خدا اصرار می ورزید.

قرآن در باره محاجه حضرت ابراهیم(علیه السلام) با نمرود، می فرماید: «إِذۡ قَالَ إِبۡرَٰهِـۧمُ رَبِّیَ ٱلَّذِی یُحۡیِۦ وَیُمِیتُ قَالَ أَنَا۠ أُحۡیِۦ وَأُمِیتُۖ قَالَ إِبۡرَٰهِـۧمُ فَإِنَّ ٱللَّهَ یَأۡتِی بِٱلشَّمۡسِ مِنَ ٱلۡمَشۡرِقِ فَأۡتِ بِهَا مِنَ ٱلۡمَغۡرِبِ فَبُهِتَ ٱلَّذِی کَفَرَۗ؛ آن گاه که ابراهیم گفت: پروردگار من آن است که زنده مى کند و مى میراند او گفت: من (نیز) زنده مى کنم و مى میرانم (از دو نفر محکوم یکى را آزاد مى کنم و دیگرى را مى کشم) ابراهیم گفت: همانا خداوند (من) خورشید را از مشرق بیرون مى آورد، تو آن را از مغرب بیرون آور! پس آنکس (نمرود) که کفر ورزیده بود مبهوت ماند.»[۱] چنانکه در این آیه آمده، نمرود با آنکه مبهوت و درمانده شد، اما روحیه خود را نباخت، و حتی دشمنی خود را با حضرت ابراهیم(علیه السلام) بیشتر بروز داد، و دستور داد که آن پیامبر خدا را در آتش بیندازند.[۲]
حالات فوق از نمرود در  وجود آمریکای مستبد و مغرور، عیان است. به عبارت دیگر، سردمداران این کشور زورگو، هر حقی را که مخالف منافعشان باشد، برنتافته و با گستاخی تمام آن را با بهانه های مختلف وتو می کنند و پوزخند نیز می زنند. مثلا بارها جامعه جهانی در سازمان ملل ، رژیم جعلی صهیونیستی را محکوم کرده است، اما آمریکای مستبد در مقابل این خواست مشروع دنیا می ایستد.[۳] بی اعتنایی آمریکا به خواست های ایران اسلامی که  بماند. تحریم های مختلف به بهانه های واهی ، یکی از آن موارد است.

انشاءالله روزی برسد که حال و روز سردمداران آمریکا مثل نمرود شود، که یک پشه مامور هلاکت او شد.[۴]

۱- بقره؛ آیه۲۵۸
۲- انبیاء، آیه۶۹٫
۳- آمار و اعداد استفاده آمریکا از وتو علیه قطعنامه های ضد اسرائیلی در سازمان ملل

۴- مجلسی، محمدباقر، حیوه القلوب، ج۱، ص۱۷۵

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false