×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دولت زورگوی آمریکا ؛ تهدید، ارعاب، تحقیر

یکی از روش های مستکبران در طول تاریخ، تحقیر کردن مردم و در هم شکستن شخصیت آنان بوده است، تا بدینوسیله آنان را به اطاعت خویش در بیاورند. در عصر کنونی نیز ما شاهد تحقیر کشورهای دیگر توسط دولت زورگوی آمریکا ، برای تسلیم کردن آن کشورها هستیم.
خدای بزرگ در قرآن عظیمش راجع به روش فرعون مستکبر برای به اطاعت کشیدن بنی اسراییل می فرماید: «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ؛ پس فرعون قوم خود را سبک شمرد و آنان او را اطاعت کردند.»[۱]

این آیه به یک مسئله روانشناسی اشاره می کند و آن اینکه کسی که شخصیت خود را از دست بدهد، اعتماد بنفس خود را از دست می دهد، و راحت تر از زمان های دیگر در مقابل دیگران تسلیم می شود. آن موقع است که راه برای نقشه های انسان های سودجو(مانند فرعون ها) با ارعاب و تهدید، برای سوءاستفاده از این جماعت به دست می آید.

دولت زورگوی آمریکا با تهدید و ارعاب، کشورهای دیگر را با خود همراه می کنند. البته شاید کشورهایی را به ظاهر تهدید نکنند اما این ظاهر امر است ولی آن کشورها در مقابل آنها مطیع محض هستند.
نکته: شاید افراد کم اطلاع و یا مغرضی بگویند که ایران اسلامی به خاطر مخالفت با آمریکا، بیشترین تهدید را متوجه خود کرده است؛ اما بهیچ وجه اینچنین نیست. ما باید یکطرفه قضاوت نکنیم. باید قبول کرد که مستقل بودن و ایستادن در مقابل آمریکا، باید هم تبعاتی داشته باشد. اگر تبعاتی نمی داشت؛ ما باید شک می کردیم. باید پیشرفت ها و نیز به چالش کشیدن آمریکا توسط ایران را هم دید.

خداوندا! روز به روز بر اقتدار و پیشرفت ایران در مقابل آمریکا بیفزا.
آمین.

۱- زخرف، آیه۵۴٫

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false